Подобрете паметта с храни, богати на витамин В1

Подобрете паметта с храни, богати на витамин В1

Организмът ни е сложна машина, която, за да функционира правилно, се нуждае от правилния тип хранително гориво. В статията ще се спрем на важността, която витамин В1 има за здравето на тялото ни.

Накратко ценният витамин В1 подпомага умствената функция и храносмилането. Той стимулира растежа и има успокояващ ефект върху централната нервна система.

Витамин В1 служи като допълнителен ензим в много ензимни системи. Недостигът му води до неврит, липса на апетит и констипация.

Храните, най-добри източници на витамин В1, са: пълнозърнестите храни (хляб, макарони, спагети и пр.), овес, зърнените растения, варивата (боб, грах, леща и пр.). Пшеничните кълнове, бирените дрожди и нетлъстото свинско месо също съдържат високи нива на витамин В1.

По-детайлно погледнато консумирането на продукти, в чиито състав има витамин В1, има превантивен ефект срещу заболяванията на централната нервна система. Особено препоръчителен е при стресови ситуации.

Допълнителни количества от витамина са особено необходими след хирургическа намеса, тежко боледуване и лечение. Продукти с високо съдържание на витамин В1 са елемент от диетите, целящи цялостно възстановяване на организма.

Подобрете паметта с храни, богати на витамин В1

Липсата на витамин В1 води до нарушения във функционирането в централната нервна система. Възможните последици са намаляване способността за запаметяване. Този витамин е нужен и на мускулите и сърцето.

Важно е да се знае още, че прекаляването с продукти, приготвени от рафинирано брашно и захар, има пагубно въздействие върху съдържащия се в организма витамин В1.

Този витамин е изключително ценен, тъй като без него се затруднява превръщането на въглехидратите в енергия. Според специалисти колкото повече е физическата натовареност в ежедневието, толкова по-голяма става и нуждата от прием на храни, богати на витамина.

Изчислено е, че на ден човек се нуждае средно от 1.5 до 2.5 мг витамин В1. При по-голям разход на енергия необходимото количество се увеличава.

Врагове на витамин В1 са: кофеинът, алкохолът и средствата за потискане на стомашната киселинност (известни още като антиациди).

Рейтинг

5 1
4 1
3 4
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати