С какво е различна кафявата захар

С какво е различна кафявата захар

Кафявата захар се е появила преди бялата. Първоначално тя се е появила в Индия, след това в Европа, а след това и в Америка. Днес повечето хора консумират бяла захар.

Кафявата захар е много полезна, особено за тези, които искат да отслабнат. Бялата захар е рафинирана. Тя представлява чист въглехидрат, който е много калоричен и редовната му употреба може да предизвика здравословни проблеми.

В състава на много хранителни продукти влиза захар. Бялата захар води до развитието на много заболявания. Кафявата нерафинирана захар минава през минимална промишлена обработка.

Затова тя запазва много от полезните за човешкия организъм вещества. Цветът на кафявата захар се дължи на меласата, която обвива кристалите на захарта с тъмна гъста течност.

Кафявата захар съдържа много витамини и растителни влакнини. Кафявата захар не е бъдещо натрупване на мазнини, а необходимата на организма енергия.

С какво е различна кафявата захар

За да се чувствате пълни с енергия, е достатъчно да консумирате 60 грама кафява захар дневно. Кафявата захар съдържа цинк, калий, желязо, мед, калций.

Заради наличието на калий кафявата захар е много полезна за стомаха, както и за регулирането на кръвното налягане. Калцият в кафявата захар укрепва зъбите и костите и поддържа нормалното функциониране на нервната система.

Поради високото съдържание на мед кафявата захар спомага за развитието на организма и положително влияе върху имунната система. Кафявата захар е сложен въглехидрат, затова е много полезна за хората, които искат да свалят излишните килограми.

Рейтинг

5 4
4 1
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (8)

Изпрати
Стела
Стела
15.06.2015 11:37
Кафявата захар става ли консервиране, за компоти?
0
0
king_for_a_day
king_for_a_day
05.04.2013 18:28
+1 за Джони и Дарк_ангел. Всеки средноинтелигентен средноинформиран човек би трябвало да може сам да достигне до тяхното убеждение. И сякаш не би трябвало да чете точно този сайт, ако има толкова откровено глупави и подвеждащи статии...
0
1
Dark_Angel
Dark_Angel
05.04.2013 08:41
Съгласна съм с Джони/пиша ти името така,понеже не можело на латиница.../!В университета доста се изучават хранителните продукти и честно да си кажа - тази статия е пълна заблуда и манипулация. + това основната разлика между бялата и кафявата захар е, че кафявата се прави от захарна тръстика, а кафявата - от захарно цвекло. Разликата между двете е около 15%, което наистина не е много. Яжте си кафява захар, НО разликата е основно във вкуса... И не вярвайте на всичко, което пише в интернет ;)
1
2
Роси
Роси
04.04.2013 19:06
Само,че:Как да различим истинската кафява захар от боядисаната?
0
2
mda
mda
04.04.2013 18:00
Това на снимката е оцветена бяла захар, истинската-кафява-захар е една такава мазна
1
1
Djohny
Djohny
30.03.2013 18:31
Престанете да заблуждавате читателите с некомпетентните си мнения!! Или се информирайте, или не предоставяйте неадекватна информация!
1во: кафявата захар е точно толкова захар, колкото и бялата: кристали на захароза (или сукроза за тези, които предпочитат алтернативната номенклатура). Калоричността следователно е напълно една и съща. КАФЯВАТА ЗАХАР НЕ Е СЛОЖЕН ВЪГЛЕХИДРАТ. Ако искате я изкарайте нишесте още малко!
2ро: Разликата в калоричността по опаковките се дължи на примесите на въпросната меласа, които, освен че придават специфичния кафяв цвят, "разреждат" чистата захароза в продукта. И след като калоричността се дава за грам продукт, всеки с елементарни познания по математика ще се досети от къде идват различните стойности!
3то: Кафявата захар НЕ Е подходяща за хора, които искат да свалят излишните килограми. Гликемичният и индекс е почти толкова висок, колкото на бялата захар. И макар да има известна разлика, той пак си остава във високия сектор на скалата. За любопитните: малката разлика в ГИ се дължи на наличните в меласата растителни влакна, които забавят усвояването на захарозата и съответно забавят инсулиновия отговор.
4то: съдържанието на витамини и минерали в меласата е факт. Грешка е обаче да се смята, че трябва да се яде кафява захар за да се набавят въпросните минерали и витамини. В действителност приемът на подобни микронутриенти не повлиява почти по никакъв начин телесните концентрации на споменатите витамини и минерали. Като добавим и факта, че ресорбирането на минерали и витамини от храната е не повече от 10%, става ясно, защо статията Ви заслужава да бъде изтрита моментално!!!!!!!
7
1
zz
zz
29.03.2013 17:19
калоричността няма нищо общо с негативно/ положително въздействие на химията в организма
0
0
аз
аз
28.03.2013 19:44
Айде пак илюзии, разликата в калоричноста на кафявата и бялата захар е ПОД 10 процента !!! което грубо ще рече -НИЩО .
1
1