Полезно ли е да ядем кестени

Печени кестени

Диворастящите кестени са много красиви, но в никакъв случай не трябва да се консумират. За консумация са годни единствено питомните кестени, а дивите се използват за украса на градските паркове.

В Европа от векове има традиция да се пекат кестени навръх Коледа. Кестените се различават от повечето ядки като орехи, фъстъци и бадеми с по-ниското съдържание на мазнини.

Кестените съдържат полезни минерални вещества, целулоза, захар, нишесте, витамини А и С, както и витамини от групата В. В кестените се съдържат само пет процента мазнини.

В тях се съдържат шестдесет и два процента въглехидрати. Кестените са доста калорични – сто грама продукт съдържат около сто и осемдесет калории.

Кестените са важен компонент от вегетарианската диета. Те съдържат полезни за организма вещества като калий, калций, натрий, фосфор, мед, магнезий, желязо.

Плодовете на кестена имат много приятен вкус, хранителни са и се консумират варени или печени. Семената от кестена се използват за профилактика на разширени вени, както и при стомашни разстройства.

Най-популярният начин за приготвяне на кестени е печенето им върху горещи въглища, но те също така се добавят в супи, хляб и в ризото, използват се за плънка за птици, от тях се правят сосове и десерти.

Най-лесно се приготвят печени кестени, като леко отрежете връхчето на всеки кестен и след това ги печете петнадесет минути на фурна. Преди консумация се белят и се сервират с разтопено масло.

За приготвянето на други ястия кестените се почистват, като за целта кората се цепва леко и кестените се варят в кипяща вода. Отстранява се не само кората, но и вътрешната кафява плънка, тъй като е горчива на вкус.

Пюрето от кестени е подходящо за сос към дивеч и птиче месо. Предварително почистените кестени се варят в бульон петнадесет минути, пасират се, добавят се сол, малко течно сметана, масло и индийско орехче.

Рейтинг

5 1
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати