Здравословно меню за зимата

Здравословно меню за зимата

През зимата е много трудно да се спазва режим на хранене. Не е необходимо да сте постоянно на диети, за да компенсирате тъпченето със сладко и мазно.

Просто трябва да се опитате да балансирате храненето си. През зимата вътрешният ни часовник е много натоварен. Върху работата на организма влияят липсата на достатъчно слънчева светлина и понижените температури.

Имунитетът отслабва, хормоналните функции и обмяната на веществата търпят някои промени. Затова е задължително да се храните правилно, за да се чувства тялото ви добре.

Здравословно меню за зимата

През зимата хората се движат по-малко, което води до намалено потребление на енергия. Липсата на достатъчно светлина води до изработката на по-малко мелатонин, което предизвиква чувство за потиснатост.

Затова много хора злоупотребяват с вкусни, но нездравословни храни. За да се храните правилно през зимата, трябва да спазвате някои правила. Хранете се с топла храна.

Не забравяйте за супата, основното ястие и гарнитурата също трябва да са топли. Внимавайте със сладкото и най-вече с тестеното. Наблягайте на бульони и зеленчукови супи.

Не забравяйте зеленчуците. Задушени или приготвени на пара зеленчуци трябва да присъстват всеки ден в менюто ви. Ограничете кофеина. Вместо това пийте билков чай.

През зимата подходяща закуска са мюсли с топло прясно мляко или две препечени филийки с кашкавал. Преди обяд хапнете едно авокадо с малко парченце сирене.

Обядвайте със супа, месо за основно ястие, с гарнитура от задушени зеленчуци. Следобяд хапнете един плод, а за вечеря изяжте печена риба или спагети с доматен сос.

5 1
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати