Полезните свойства на кедровите ядки

Кедрови Ядки

Полезните свойства на кедровите ядки се потвърждават от издържливостта на хората, които живеят в Сибир, където при минусови температури растат кедровите дървета.

В малкия размер на тези ядки се крие голяма полза и висока биологична ценност. Съдържат 19 незаменими аминокиселини. Една от тях – аргинин, е известна със свойствата си да понижава кръвното налягане и нивото на холестерол.

Белтъчините в кедровите ядки се усвояват чудесно и могат да заместят месните белтъчини. Антиоксидантите в тези ядки защитават организма от вредните въздействия на околната среда.

Витамините от групата В, които се съдържат в кедровите ядки, подобряват състоянието на кожата, ноктите и косата, състава на кръвта. Ядките съдържат и минерални вещества като магнезий, мед, които подхранват мозъка, формират костната и съединителна тъкан, подобряват обмяната на веществата.

Калият поддържа сърцето, намалява отоците, укрепва зъбите и костите. Кедровите ядки съдържат и много цинк, затова се препоръчват за всички млади и не толкова млади представители на мъжкия пол.

Кедрови Ядки

Кедровите ядки съдържат и фосфор, калций, никел, йод, олово. Те са чудесна профилактика за заболявания на щитовидната жлеза и анемия.

Малка шепа кедрови ядки може да се използва за профилактика или лечение на гастрит и язва на дванадесетопръстника. Те помагат и при киселини.

Маслото от кедровите ядки съдържа полезни мастни киселини. Ядките са много полезни за бременни, защото влияят положително върху съзряването на плода. В периода на кърмене също се препоръчват, за подобряване на състава на кърмата.

Кедровите ядки се използват и в козметиката. Във вид на масла за външно приложение при проблемна кожа те са незаменими. Ядките имат приложение и в кулинарията.

Те обогатяват състава на всяко ястие и му придават необикновен аромат. Тъй като са пълни с полезни вещества, а в същото време са нискокалорични, се препоръчват при диети. Ако огладнеете, изяжте шепа кедрови ядки.

Те ще заредят организма ви с голямо количество витамини и минерали и ще притъпят чувството на глад. Така, когато дойде време да се храните, няма да изпитвате силен глад и ще ядете по-малко.

Рейтинг

5 1
4 3
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати