Как да се храним правилно

Здравословна Закуска

Правилното хранене е предпоставка за един по-добър живот. Едва ли повечето от нас осъзнават, че могат да се борят с рак, диабет, сърдечни заболявания и инсулт, само с лъжица и вилица. Много хора не го знаят, но правилното хранене е едно от най-важните неща, които можете да направите за себе си.

Знайте, че гладът е чувство, с което организмът ви подсказва, че има нужда от храна. Това не означава, че трябва да поглъщате каквото и да било, за да се почувствате сити. Вие не огладнявате когато искате, а когато трябва.

Когато се храните спрете, преди да сте се почувствали сити. Запомнете, че на човешкия мозък са необходими 20 минути, за да получи сигнал, че сте се нахранили. Старайте се да ядете бавно и да сдъвквате храната добре, като се опитайте да превърнете това във ваш навик.

Яжте само когато сте гладни. Създайте си един постоянен график на хранене и ако сте гладни между основните хранения, просто хапнете нещо леко. Не е добре да умирате от глад преди основното хранене, защото това е предпоставка да преядете. Просто слушайте за всичко това тялото си.

Помислете дали порцията, която се каните да изядете не е твърде голяма. Ако е така просто се постарайте да не изядете всичко, което е в чинията ви.

Някои хора са свикнали да разделят храненията на 5-6 на ден, други до 3 пъти дневно, въпреки това запомнете, че не е важен броя им, а общото количество храна което поглъщате.

Никога не пропускайте закуската. Тя едно от най-важните хранения през деня. Това може да засили метаболизма ви, който се е забавил през нощта.

Хранете се балансирано. Достатъчно протеини и разнообразие от мазнини (включително и омега-3 мастни киселини), многото плодове и зеленчуци са от съществено значение за правилното функциониране на организма.

Пийте много вода. Понякога мозъкът може да ви изпрати сигнал, че сте гладни, а в същност вие може да сте просто жадни.

5 0
4 4
3 3
2 3
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати