gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Храни срещу пролетна умора

Храни срещу пролетна умора

Жана Г.Жана Г.
Новак
1k2k
Пролетната умора е изтощителна
Преносима сгъваема чаша от силикон - 350 мл-23%
Препоръчано за малки и големи:
Преносима сгъваема чаша от силикон - 350 мл
22.00 лв.
17.00 лв.
Виж ››

След студените месеци организмът страда от пролетна умора, която може да ви лиши от необходимите сили и желание за работоспособност.

В това отношение може да ви помогне правилното хранене. С помощта на балансирано меню няма да страдате от липса на сили и ще се чувствате енергични през целия ден.

Имайте предвид, че пренасищането с мазно и сладко, което често се случва при опит да се подтиснат стресови ситуации, вреди на здравето.

Спътниците на пролетната умора са депресивното състояние, апатията и подтиснатото настроение. Много хора се опитват да се преборят с това с помощта на нещо сладко, тестено и дори мазничко.

Колебанията в настроението, предизвикани от моментната еуфория след консумацията на богати на въглехидрати храни, която се сменя с депресивно състояние, могат да бъдат предизвикани не само от калорични десерти, но също така от големи количества грозде или банани.

Кои са храните против пролетна умора?

Препоръчва се консумацията на продукти от пълнозърнесто брашно и на зеленчуци, с изключение на картофите. Заменете сутрешно кафе със зелен чай, тъй като кафето предизвиква нервно напрежение, високо кръвно налягане и много други неприятни проблеми.

Ако не можете да се събудите сутрин без кафе, поне не прекалявайте с него и през деня. В борбата с пролетната умора ще ви помогнат продукти с високо съдържание на витамин С. Това са цитрусовите плодове, прясното и киселото зеле, магданозът и люти чушки.

Осигурявайте достатъчно белтъчини на организма си. Белтъчините не се съдържат само в месните продукти. Има ги също така в рибата и в растителните продукти. Белтъчини има в бобовите култури, в яйцата и в изварата.

Не се отказвайте от киселото мляко, тъй като това е един от най-сериозните ви помощници в борбата с пролетната умора. Комбинирайте го с мюсли, с мед или с пресни плодове.

През седмицата консумирайте салати с пуешко и сандвичи с пилешко месо, по-рядко ястия с телешко и свинско пържено. Приготвяйте месото на скара или на пара. На вечеря хапвайте лека диетична салата и кисело мляко с плодове.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 3
4 4
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати