Плодовете по време на бременност

Плодовете по време на бременност

По време на бременността, диетата на майката е основният източник на хранителни вещества за бебето. Хранителни вещества от кръвта и са градивните елементи за органите и системите на бебето, мускулите, мозъка и скелета, които се оформят непрекъснато.

Но когато бременната се бори със сутрешното гадене и храненето, здравословната диета не може винаги да бъде толкова лесна задача. Една добре балансирана диета е необходима за растежа на бебето ви, за правилното развитие на мозъка, за намаляване на риска от вродени дефекти и силна имунна система.

Плодовете са критичните компоненти при храненето през една бременност, тъй като те предоставят на плода и бременната различни витамини и минерали, както и фибри, които подпомагат храносмилането. Витамин C в много плодове ви помага да абсорбирате желязо и насърчава растежа на вашето бебе.

Витамин А

Витамин А е от съществено значение за здравословен ембрионален растеж. Той помага за развитието на сърцето, белите дробове, бъбреците, очите, костите, дихателната и централната нервна система. Витамин А, също така помага за създаването на имунната система, като белите кръвни клетки и подпомага възстановяването на тъканите след раждането. Бременните жени трябва да получат най-малко 770 мгр витамин А на ден, докато тези на възраст над 30 години се нуждаят от 750 мгр. Добрите източници на витамин А включват пъпеш, манго, папая, кайсии и праскови.

Плодовете по време на бременност

Витамин С

Витамин С се намира в изобилие при плодове, като киви, манго, ягоди и цитрусовите плодове като портокали, лимони и грейпфрути. Витамин С помага за образуването на колаген, който е протеин открит в съединителната тъкан на кожата, костите, хрущялите, мускулите и кръвоносните съдове. Можете също така да се възползват от витамин С, защото той помага на организма да абсорбира желязо, което е важно, тъй като недостиг на желязо е доста често срещан по време на бременност. Консумирайте най-малко 85 мгр витамин С всеки ден.

Фолиева киселина

Фолиевата киселина, която е един от витамините В, е едно от най-важните хранителни вещества, което трябва да получите преди зачеването и по време на ранните етапи на бременността. Тя е необходим за правилното развитие на гръбначния мозък на бебето и помага за предотвратяване на дефекти на черепа и мозъка. Фолиевата киселина е необходима също и за образуването ДНК и РНК. Може да бъде намерена в портокали, пъпеш, ягоди, праскови, кайсии и стафиди. Според Американската асоциация за бременност, вие трябва да получавате не по-малко от 400 мгр фолиева киселина на ден.

Фибри

Запекът може да бъде проблем по време на бременност. Това се случва, защото хормоните отпускат чревните мускули, което забавя движението на отпадъци през храносмилателния тракт или е в резултат на разширяване на матката и оказване на натиск върху червата. Фибрите са по-голямата част на плода и могат да помогнат за предотвратяване на запек. Яжте най-малко 25 до 30 грама фибри дневно от плодове като ябълки, банани, боровинки и киви.

Рейтинг

5 1
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати