Най-полезните риби

Сьомга
Универсален панер-органайзер за отцеждане - 45 см-23%
Практичен аксесоар за вашия дом:
Универсален панер-органайзер за отцеждане - 45 см
11.00 лв.
8.47 лв.
Виж ››

Категорията „най-полезно” е преписвана на много храни, най-често това са зеленчуци и плодове, тук-там млечни продукти и месо, но като че ли рибата остава малко на заден план и е някак пренебрегвана, поне в българската традиционна кухня.

Всъщност рибата, както и всички морски дарове са много полезни за организма и е задължително да се похапва риба поне веднъж в седмицата. До тук добре, но както при месото, така и при морските обитатели има различни видове – коя риба е по-суха, коя по-мазничка, а нали все пак мазното е доста отричано, когато се говори за здраве, за здравословно хранене и т.н.

Направено е изследване по въпроса кои са най-полезните за организма риби. Резултатите от изследването са доста любопитни – има риби, които повечето хора не могат да си позволят дори да са много полезни, но има и такива, които са съвсем достъпни и едновременно с това ни дават различни полезни вещества. Да разгледаме кои са най-полезните риби, защо са толкова полезни и за какво ни помагат:

Треска

1. Риба треска – в тази риба се съдържат съвсем малко калории и е много подходяща за хора, които са на някакъв хранителен режим (на 100г – 80 калории). Освен това треската е идеален помощник за проблеми с обмяната на веществата.

2. Риба тон – съдържа селен и спомага много успешно за укрепването на имунитета.

Скумрия

3. Скумрия – ще кажете, че е твърде скучно, за да е истина, но си е така – добрата стара скумрия е изключително полезна и вкусна, освен това е и достъпна. Помага за подобряване работата на главния мозък.

4. Тихоокеанска сьомга – много вкусна риба, която обаче е доста скъпа. Все пак е добре да знаете, че съдържа голямо количество витамин D и е богата на омега 3-мастни киселини. Може да похапвате от нея колкото ви е вкусно.

5. Пъстърва - тази риба съдържа много голямо количество витамин В12 и е препоръчителна а похапване, защото значително може да намали риска от сърдечни заболявания.

6. Сардини – консервираните сардини са препоръчителни, ако искате да си набавите необходимото за организма количество витамин D, следователно подобряват костната тъкан.

Рейтинг

5 5
4 3
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Предник
Предник
30.12.2014 01:51
Няма ли да кажете как риба тон е и на второ място по съдържание на живак?

Консервирани сардини?

Адски полезна статия. Благодарско!
6
1