Какъв тип брашно да избера

Брашно

Брашното е необходимо не само за приготвянето на различни видове десерти, но също така и за приготвянето на основни ястия и сосове, и при панировка.

Най-полезно за здравето е пълнозърнестото брашно. То съдържа повече полезни за организма вещества, отколкото бялото фино брашно.

Недостатъкът на пълнозърнестото брашно е че от него не може да се получи пухкава питка. То не е подходящо и за приготвяне на пандишпаново тесто. Но когато става дума за паниране или приготвяне на сос, пълнозърнестото брашно няма аналог.

Ако сте привърженици на здравословното хранене, питката от пълнозърнестото брашно, към което сте добавили пшенични кълнове, ще ви е от голяма полза.

Хляб

Ечемиченото брашно е много полезно за здравето, тъй като съдържа бета-глюкан и заради тази причина намалява вредния холестерол и предпазва сърдечно-съдовата система от заболявания. Питките от такова брашно не бухват много, затова е добре да смесите ечемиченото брашно с пшеничено, ако искате бухнала питка.

Финото бяло брашно съдържа само чисти въглехидрати и белтъчини с ниско качество. Тестените изделия от фино бяло брашно предизвикват запек и се отразяват зле на килограмите.

Бяло Брашно

Когато се прави пълнозърнесто брашно обвивката на зърното, която съдържа полезни вещества, не се отстранява, а се смила заедно със зърното. Затова то се смята за най-полезното брашно.

Пълнозърнестото брашно съдържа аминокиселини, витамини и полезни микроелементи. То е богато на груби влакна, които набъбват в корема, събират токсините от организма и ги изхвърлят.

Продуктите от пълнозърнесто брашно подобряват храносмилането и отстраняват запека. Те оставят за дълго време усещане за ситост.

Пълнозърнестото брашно съдържа баластни вещества, които са полезни за организма. Когато се прави фино бяло брашно, всички тези полезни за здравето на човека вещества се отстраняват, както и полезните белтъчини.

В пълнозърнестото брашно се запазва ценния за човешкото здраве пшеничен зародиш, а също така витамини от групата В и витамин РР, калий, калций, натрий, магнезий, цинк, фосфор, желязо.

Рейтинг

5 1
4 5
3 1
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати