Нисковъглехидратно готвене с тиква

Тиква с пиле

Знаете ли че тиквата е един от зеленчуците разрешени за ядене през първата фаза на диетата на Аткинс?

Знаете ли че тиквите са пълни с витамини, минерали, фибри и антиоксиданти?

Знаете ли че тиквеникът не е единственият начин да сготвим тиква?

Тиквата е от онези зеленчуци почти емблематични за есента – навява ни мисли за жътва, празници, студ, дълги нощи и приближаващата зима. И все пак, единственият начин, по който стига до масата ни често е като купен от магазина тиквеник. Тиквата може да бъде много повече; и тъй като тиквите издържат консервирано от 6 месеца до година, могат да бъдат на трапезата ни целогодишно.

Тиквата е пълна с полезни за здравето неща. По яркия и цвят можете да разберете, че ще е добра за вас. Тиквата не само има много витамин А и антиоксиданти каротеноиди, особена алфа и бета каротин, а и е добър източник на витамин С, К и Е, както и на много минерали, включително магнезий, калций и желязо.

Половин чаша консервирана тиква има 6.5 грама ефективни въглехидрати и 3.5 грама фибри.

Тиква

Семената ѝ също заслужават внимание. Тиквените семки са заредени с минерали, имат анти-възпалителен ефект и могат да предпазят от рак на простата и остеопороза. Четвърт чаша има около 5 г ефективни въглехидрати и 1.5 г фибри.

Избор

За готвене е най-добре за вземете тиква тежка за размера си. По-светлите са по-сухи, с по-голяма дупка по средата. В общия случай стойте далеч от големи тикви, когато избирате тиква за ядене: 1-2 кг е добре.

Съхранение

Тиквите могат да се запазят дълго време на студено, сухо място. Сложете вестници отдолу за всеки случай. Ако тиквата е разрязана е добре да я оползотворите до един-два дни (или да я замразите), тъй като бързо се разваля. Сготвена може да престои в хладилника 4-5 дни.

Лесни основни начини за готвене

Тиквено пюре: Запомнете, че сте го научили оттук. Не е нужно да режете тиквата, за да я опечете. Не е шега! Просто я прободете на няколко места с нож, за да пуснете парата, сложете я цялата в тава и после във фурната на 200 градуса за час и нещо, докато омекне. След това махнете семките с лъжица – става много по-лесно, отколкото когато е сурова.

Ако искате хубави парчета, ще трябва да я разрежете сурова. Или намерете магазин, където можете да си я купите вече нарязана. Или помолете продавача на пазара да го направи. Обяснете му, че хората (като вас) с удоволствие биха платили повече, ако някой вече се е преборил с тиквата.

Семената оставете да се изсушат на вестник или салфетки, сложете им олио и сол и го печете на 150 градуса, докато не започнат да миришат добре – 45-60 минути. Разбърквайте на всеки 15 минути.

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати