Ядки вместо въглехидрати при диабет

Ядки

Ядките се препоръчват като заместители на по-малко здравословните закуски.

Според проучванията, смяната на ежедневната закуска с шепа или две ядки, може да помогне на хора с диабет за по-добър контрол на кръвната захар и нивата на холестерола.

Приемът на мазнини и особено мононенаситени такива (MUFA) се позволява при диабетици с цел запазване на HDL-холестерола. Това подобрява и гликемичния контрол. В проучването е оценен ефектът на смесените ядки като източник на растителни мазнини върху серумните липиди и гликирания хемоглобин при диабет тип 2.

Ядки при диабет

Разбира се, въпреки констатациите, резултатите не означават, ядките са ключът към контрола на диабета. Те обаче могат да са част от една здравословна диета. Учените смятат, че хората трябва да се фокусират върху цялостната си диета и начин на живот.

Ядките съдържат много мазнини. Но едва сега научните среди осъзнават, че те са ненаситени, от което следва, че са свързани с по-нисък риск от сърдечни заболявания и други ползи за здравето.

И все пак, трябва да се има в предвид, че ядките са богати на калории. Хората с диабет не трябва просто да добавят шепа към обичайната си диета, а трябва да ги консумират на мястото на по-малко здравословните закуски. Но не и паралелно с тях.

Ядки Микс

Проучването е проведено в рамките на 3 месеца. 117 участници със захарен диабет били рандомизирани на 1 от следните 3 режима:

-475 ккал, като част от 2000 ккал хранителен режим, съставени от смесени ядки (75г/ден). Ядките включвали сурови бадеми, кашу, лешници, фъстъци, орехи, макадамия и др.

-475 ккал, като мъфин със сходно протеинно съдържание, без мононенаситени мазнини

-475 ккал - по половин порция ядки и мъфин.

При първата група, след три месечната консумация на смесени ядки, гликирания хемоглобин се понижил с 0.21%. При втория и третия режим не било отчетено повлияване.

Сравнени с мъфините, пълната доза ядки довела до значителна редукция на нивата на LDL-холестерол. При смесения режим било отчетено умерено понижаване на LDL-холестерола.

От това следва, че 60-70 грама ядки на ден, като заместител на въглехидратните храни, водят до подобрение на гликемичния контроли серумните липиди при диабет тип 2.

За хора, които не обичат ядки, има алтернативни източници на мононенаситени мазнини, като зехтин и авокадо.

Рейтинг

5 2
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати