Най-добрите източници на протеини

Източници на протеини

Протеините са необходима част от всяко хранене. Те спомагат за изграждането на тъканите и за укрепването на мускулите, балансират нивото на кръвната захар и са незаменими. Те са необходими за красотата на кожата, зъбите, косата, ноктите и за доброто здраве.

За разлика от мазнините и въглехидратите, протеините съдържат азот. Качеството на отделните храни, съдържащи протеини, се измерва по количеството на азот в тях.

Яйца

Така например едно яйце е със стойност 100 по-скалата на качеството на протеините, което е най-високата стойност. Млякото е със стойност 90, а телешкото месо – със стойност 80.

Казеин – млечният протеин, е със стойност 77 – той се съдържа в млечните продукт, а соевият протеин е със стойност 74. Пшеничният глутен е със стойност 64.

Оризът е със стойност 83, рибата е със стойност 76, а соевото сирене, известно като тофу, е със стойност 74. Зеленчуците и плодовете са в най- долната част на скалата, техните стойности са много ниски.

Спагети с броколи

Това се дължи на факта, че вегетарианците, които се хранят само със зеленчуци и плодове, не могат да осигурят на организма си деветте основни аминокиселини, което може да доведе до сериозни здравословни проблеми.

Вегетарианците трябва да се научат как да съчетават различните видове храни, за да получат комбинация от необходимите за тях протеини и аминокиселини.

Оризът и зърнените храни, както и бобовите храни, са добър източник на протеин. Същото се отнася и за макаронените изделия и сирената. Комбинацията от спагети с кашкавал или сирене запълва липсата на важни аминокиселини в менюто на вегетарианеца.

Речна риба

Спагетите трябва да се съчетаят с броколи или с риба, освен ако вегетарианецът не е отказал и рибата. Киселото мляко се съчетава с мюсли. Препоръчва се вегетарианците да консумират пълномаслено кисело мляко, за да не страдат от намалени нива на кръвната захар.

Пълнозърнестите филийки се препоръчва да бъдат намазани с бадемово масло, което осигурява достатъчно важни аминокиселини на организма.

Най-добрите протеини се съдържат в месото на животни, които са гледани на пасища, в риба, която е уловена от река или море, в яйцата от свободни кокошки.

Най-добрите протеини могат да се открият в месото на пилета, които са отглеждани свободно. Вегетарианците трябва да набавят протеин от ориза и да не лишават организма си от важния витамин В12.

5 2
4 1
3 0
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Име
Име
13.01.2015 10:21
Вегетарианците не консумират мляко, сирене, кашкавал....
0
0