Храните, които укрепват нервните клетки

Храни за нерви

Широко разпространено е твърдението, че когато човек губи нервни клетки, това е необратим процес, т.е. – нервните клетки не се възстановяват.

В скорошно проучване обаче се казва, че подобна регенерация е възможна, но би коствала изключително много усилия.

За да не ви се налага да губите и възстановявате така нужните ви нервни клетки, то наблегнете на следните хранителни продукти:

Млечни продукти

Освен че са основни продукти за хранене, те са необходими за правилното функциониране на нервната система и мускулите. Съдържат ценни белтъчини, лесно усвоими мазнини, полезната захар лактоза, както и голямо количество калций. За хората с непоносимост към лактоза, спокойно могат да заменят прясното с кисело мляко.

Банани

Банани

Сред най-богатите на въглехидрати плодове, те съдържат вещества, които спират бързото придвижване на захар в кръвта. 1/6 от магнезият, необходим на човешкото тяло за ден, се съдържа в 1 банан. Магнезият, както и калият, и витамин В6 са така необходими за образуването на мускулна тъкан, укрепват костите, а също така и нервните клетки.

Моркови

Риба

На седмица е препоръчително да включвате поне 2-3 пъти риба в менюто си. Рибата е полезна за мозъка и нервните клетки, като допринася активно за тяхното регенериране.

Моркови

Черен шоколад

Бета-каротинът, който се съдържа в тях, има положителен ефект върху кожата и очите. Флавоноидът лутеолин пък помага за ограничаване дефицита на памет, свързан с възрастта и възпалителните процеси в мозъка. Помага и за предотвратяване на сериозни неврологични заболявания и загуба на нервни клетки.

Соя

Билкови чайове

Соята укрепва цялостно нервната система и подобрява познавателните способности. Това се дължи на съдържанието и на много лецитин и витамини.

Черен шоколад

Той спомага производството на „щастливите“ хормони. Хапвайки по малко натурален черен шоколад, ще можете да успокоите развълнувалите ви се нервни клетки и ще предотвратите ненужната им загуба.

Кисели плодове

В тях се съдържа естествена плодова захар, която развива мозъчната дейност и укрепва имунната система. Тя осигурява подкрепа чрез витамин C, намаляващ стреса и възстановяващ нормалните [стойности на кръвното налягане] и кортизола, които се повишават в резултат на стресова ситуация.

Плодове и зеленчуци

Те са винаги полезни, за всичко. Балансираният хранителен режим с дози плодове и зеленчуци дневно е просто задължителен. Замислете се, ако по цял ден ядете пица, сандвичи, бургери и пиете кафе и газирани напитки неконтролируемо.

Натурални чайове

Редовното консумиране на чайове от лайка, зелен чай и билкови чайове укрепват имунната и регулират нервната система.

Рейтинг

5 1
4 2
3 4
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
коко
коко
12.05.2013 01:01
Ами само за Соя-та не знаех че е така, но статията е доста полезна за хора които търсят спокойствие :) и здравословен начин на хранене
0
0