Какво представляват спортните нутриенти

Какво представляват спортните нутриенти

Спортните нутриенти играят голяма роля в постигането на най-добрите спортни рекорди. Ако играете хокей, голф, футбол, тенис, или каквото сте си избрали, постигането на правилния хранителен баланс е от първостепенно значение. Има много нутриенти, които могат да се приемат чрез правилното хранене. А балансираният прием на витамини, минерали и въглехидрати са жизненоважни за функционирането на добрия хранителен и здравословен режим.

Желателно е да не смесвате обикновените нутриенти със спортните, тъй като двете са доста различни. Да си атлет и да участваш активно в спортните дейности изисква повече нутриенти, които допринасят за запазване на високите нива на енергия и помагат на атлета да е достатъчно здрав и жизнен при изпълнение на спортните сидейности. Атлетите водят по-напрегнат живот и затова при тях е наложително приемането на повече нутриенти, отколко се изискват при обикновения режим на хранене.

По време на спортни действия, атлетите губят много течности. Всеки е чувал за проблема с дехидратирането, един от основните проблеми, стоящ пред спортистите. Загубата на течности води до по-бързо изморяване, т.е. до отрицателен ефект при спортните изпълнения.

Причината да има професионални атлети е, че за постигане на максимален успех на тях им се плаща на ден. За постигане на този максимум е от особена важност тялото да приема правилните нутриенти. Жизненоважно е да e достатъчното пиене на вода, да се спазва балансирана диета чрез приемане на правилните храни и да се набавят подходящите нутриенти. Естествено различните спортове изискват набавянето на различни нутриенти. Почти всички професионални атлети имат спортни диетолози, които изготвят правилната диета според индивидуалните спортни нужди. По този начин тялото Ви консумира ефикасно енергията и се достига до максимални постижения.

За да постигате максимални спортни резултати, е жизненоважно да имате повече сила, издръжливост и мощ, а това става само чрез приема на подходящите нутриенти.

От изключително значение е да спазвате балансирана диета, направена на базата на няколко различни фактора, като вида спорт, кйто практикувате, възраст, физическо състояния и размер на тялото.

Винаги е най-добре да се консултирате с доктор преди да променяте диетата си сами. А и спортният диетолог ще Ви препоръча такава диета, която да съответства на състоянието на тялото Ви и да е идеална за изпълняване на предпочитания от Вас спорт.

Когато се натоварвате физически е много важно да запомните, че губите много течности. При упражнения във фитнеса, вдигане на тежести или тичане е лесно да забравите за загубата на течности, която претърпява тялото Ви. Това може би е основната причина, поради която водата е главната съставка в спортните нутриенти.

Тя изгражда около 60 процента от тялото Ви и участва в почти всички негови процеси.

Тялото Ви не може да създава и съхранява вода и затова е жизненоважно всички течности, които се губят по време на упражнения, да бъдат възстановени. Ако не се погрижите за това, дехидратацията ще е пагубна за спортните Ви способности. Когато спортувате е необходимо да пиете много повече от 8 чаши вода дневно.

Какво представляват спортните нутриенти

Въглехидратите са най-важният източник за поддържане на тялото Ви. Те осигуряват минимум 60 и максимум 70 процента от калориите ни и се намират в почти всички храни, които консумураме. Богати на въглехидрати са плодовете, зеленчуците, макаронените и хлебните изделия, зърнените храни, ориза и още много други.

Тялото конвертира скорбялта и захарите във въглехидрати до глюкоза. Най-големият доставчик на енергия е глюкозата, поради което активният начин на живот изисква и повече въглехидрати. Тялото съхранява глюкозата в черния дроб и в мускулите, с което се набавя запасът ни от енергия. Ако той обаче не бъде използван по време на спорт е много вероятно да се превърне в мазнини. Колкото повече въглехидрати приемате, толкова повече енергия ще имате за спортуване, но ако приемът е завишен, ще се получи негативен ефект и ще започнете да качвате килограми. Други източници на енергия са протеините и мазнините.

Храните, доставящи Ви най-много протеини, са яйцата, ядките, домашните птици, месото, бобовете и млечните продукти. Протеините поддържат около 15 до 20 процента от дневната дажба на калории. Основната полза от протеините се крие в изграждането на тъканите и мускулите ни.

Рейтинг

5 2
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати