С какво да заменим месото

Месо
Пластмасов разпределител за прибори с 4 отделения
Практичен аксесоар за вашия дом:
Пластмасов разпределител за прибори с 4 отделения
7.99 лв.
Виж ››

Месото съдържа незаменими аминокиселини и белтъчини, без които човешкият организъм не може да функционира достатъчно добре. Освен това месото съдържа много ценни минерали, сред които желязо, а също така и много витамини.

Според специалисти месото може да бъде заменено от някои продукти, които съдържат ценните белтъчини и аминокиселини, а също така минерали и витамини.

Ако сте решили да преминете на безмесно хранене, добре е преди това да сте наясно с какво можете да замените месото и месните продукти.

Вегетарианство

Важните за организма белтъчини и минерали могат да се получат от растителната и морската храна. Ако се отказвате от месото, трябва редовно да се храните с бобови и зърнени култури, с ядки и морски дарове. Така ще се предпазите от много проблеми, които възникват при липса на веществата, които се съдържат в месото.

Зърнените продукти като елда, пшеница и овесени ядки съдържат много витамини, макро и микроелементи. Освен това те съдържат ценни растителни протеини.

Елдата и овесът спомагат за добрата работа на сърдечно-съдовата и нервната система, те се грижат и за баланса на нивата на холестерол в организма.

Бобовите култури са задължителни, ако смятате да лишите организма си от месо. Те съдържат много голям процент белтъчини, както и витамини от групата В и много микроелементи.

Зърнени продукти

Редовно консумирайте боб, леща, грах, както и соя. Бобът спомага за изработката на интерферон – белтъчини, които се борят с вирусни инфекции.

Шампион по съдържание на протеин сред бобовите култури е соята. Ценността на соевите белтъчини се крие във факта, че те се усвояват на 90 процента.

Рибата и морските продукти ще осигурят на тялото ви лесноусвоими белтъчини в комбинация с ценни витамини, например витамин В12, който не се съдържа в бобовите и зърнените култури.

Витамин В12 се съдържа в месото и е добре да си го набавите чрез риба и морски продукти, ако ще ставате вегетарианец.

Добре е редовно да ядете и твърдо сварени яйца, за да не страда организмът ви от липса на ценни вещества, които се намират в месото.

Рейтинг

5 2
4 4
3 0
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Мая
Мая
02.11.2013 19:44
Месото не съдържа никакви витамини и минерали, стига сте лъгали ! В боба и соята има много повече белтъчини отколкото в месото . Да не говорим,че когато белтъците в месото се обработят термично, те се разпадат. Месото е смърт, гнилостни бактерии , стероидни хормони и др. Затова месоядните са болни хора.
10
1