Хранителна стойност на картофи и ориз

Млади картофи

Калории, мазнини и протеини

Ако се опитвате да отслабнете чрез проследяване на приема на калории и мазнини, оризът и картофите могат да ви бъдат от полза. И двете са почти без мазнини, с по-малко от един грам мазнини на порция.

Те също са сходни по съдържание на калории. В чаша обикновена бяла ориз има 242 калории, а кафявия ориз съдържа 216. В един среден по големина печен картоф се съдържат около 230 калории. Оризът е с 4.5 до 5 грама протеини на чаша, което е по-малко от протеина в картофите с около 3 грама.

Фибри

Трябва да знаете, че по-голямата част от хранителните вещества са в картофите, а не в кожата им, тъй като много хора вярват, че кожата помага да се задържат хранителните вещества в картофите и добавя съдържание на фибри.

Видове ориз

Кафявият ориз е пълнозърнеста храна, която осигурява 3.5 грама фибри на чаша, докато същото количество бял ориз има само 0.6 грама фибри. В един среден печен картоф има около 3 грама фибри, ако го ядете с кожата, и 2.3 грама, ако го ядете без нея.

Ако се опитвате да увеличите приема на фибри, печените картофи и кафявият ориз са по-добър избор от картофеното пюре и белия ориз.

Витамини

Една чаша ориз осигурява една трета от препоръчителната дневния прием на витамин B6, който помага на тялото да поддържа здрави червени кръвни клетки. Той също така ви дава 10 процента от количеството ниацин, който ви е необходим, и незначителни количества тиамин, рибофлавин, а също така и 180 микрограма фолиева киселина.

Калории в картофите

Картофите ви дават половината от дневната стойност на витамин B6, 45 процента от витамин С и малки количества тиамин, рибофлавин и фолиева киселина.

Минерали

Тъй като картофите се отглеждат под земята, те предлагат богат набор от минерали, което оправдава намаленото минерално съдържание на ориза. Въпреки че оризът има три пъти повече желязо от печените картофи, картофите осигурява пет пъти повече калций, два пъти повече фосфор и 14 пъти повече калий, съперничи на богати на калий храни като бананите, спанака и броколи.

Кафяв ориз

Оризът и картофите съдържат приблизително същото количество на цинк и магнезий.

Гликемичен индекс

Гликемичният индекс на храните е мярка за това колко вероятно е да се повиши нивото на глюкоза в кръвта. По-ниския гликемичен индекс показва по-безопасните храни за диабетиците. Той варира значително в зависимост от вида на картофите или ориза, с който се храните.

Белите картофи имат гликемичен индекс 50, а червеникавокафявите картофи имат гликемичен индекс 85. Белият ориз и кафявият ориз попадат между тези цифри, с гликемични индекси 64 и 55.

Като цяло картофите съдържат повече витамини и хранителни вещества от ориза, но когато добавите гарнитурата като масло, сметана, сос, бекон и сол, броят на калориите и мазнините се увеличава значително.

За да се запази храната питателна и здравословна, ограничете тези глезотии и изберете по-ниско калорични, здравословни подправки като чесън или зехтин.

Рейтинг

5 2
4 1
3 1
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати