Хранителни стойности и ползи на ябълките
gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Хранителни стойности и ползи на ябълките

Хранителни стойности и ползи на ябълките

AdminAdmin
Дарт Вейдър
9494136112k
Хранителни стойности и ползи на ябълките
Презареждаща се електрическа помпа за вода, USB зареждане
Практичен аксесоар за вашия дом:
Презареждаща се електрическа помпа за вода, USB зареждане
40.00 лв.
Виж ››

Ябълките са разпространени в целия свят и са известни със своята сочност, както и с хранителната си стойност. Те могат да се консумират пресни, в ябълков пай, превърнати в ябълкови желета, сокове, конфитюри и много други страхотни продукти.

Ябълките са богати на флавоноиди, които спомагат за намаляването риска от рак. В деня, когато в САЩ отбелязват празника на ябълката - 21 октовмри, нека видим някои от

Хранителните факти за ябълките

Ябълката – месестият плод с твърда обвивка и цветове от зелено, жълто, до тъмно червено е плод на ябълковото дърво. В гръцката митология ябълките се свързват с Асклепиос – Бога лечител. Това може да е причината за популярния израз една ябълка на ден пази доктора далеч от мен. По време на Средновековието лекарите са установили, че проблеми в червата, белите дробове и нервната система могат да бъдат облекчени чрез консумирането на сготвени ябълки. Благодарение на благоприятните ефекти върху храносмилането ябълките се сервират след хранене като традиция.

Хранителна стойност на ябълките

Ябълките се харесват по света заради техния сочен и сладък вкус, както и хранителната им стойност. Въпреки че знаем, че те са питателни, много от нас се чудят с какво точно са полезни ябълките и доколко могат да служат за превенция на болести. Узнаването на факти за хранителната им стойност ще ни помогне да разберем защо те трябва да са редовна част от нашия хранителен режим.

Хранителен единици при ябълките - стойност на 100 г

Ползи на ябълките

Вода 87.23 г

Протеини 0.70 г

Глуциди 11.42 г

Захари (общо) 9.92 г

Мазнини (общо липиди) 0.28 г

Калций 6 мг

Магнезий 7 мг

Желязо 0.17 мг

Фосфор 16 мг

Калий 157 мг

Витамин С (аскорбинова киселина общо) 9.5 мг

Витамин Е 0.26 мг

Фолат (общо) 5 mcg

Витамин К 6, 4 mcg

Диетични фибри (общо) 1, 4 г

Хранителни ползи от ябълките

Салата с ябълки

Ябълките трябва да се ядат заедно с кората, тъй като в нея се съдържат много важни елементи. Въпреки това не забравяйте да измиете добре ябълката преди консумация. Отделните хранителни и здравни ползи са:

Ябълки срещу рак

Ябълките са богати на флавоноиди, които помагат за предотвратяването на растежа на раковите клетки при рак на простатата. Нещо повече, фитовеществата в кората на ябълката предотвратяват размножаването на ракови клетки в дебелото черво.

В едно проучване, проведено в Страсбург, е установено, че консумирането на ябълки намалява риска от рак на дебелото черво. Това е така защото, когато влакно от ябълката остане в дебелото черво за определен период от време, то започва да произвежда химични вещества, които воюват с раковите клетки.

Изследователите са открили още, че ябълките предотвратяват и развитие на рак в черния дроб. Така че запомнете – никога не белете ябълките, защото обвивката им е много важна част, която трябва да се консумира.

Ябълки срещу болест на Алцхаймер

Тъй като обвивката на ябълките съдържа и кверцетин, смята се, че те са много полезни при борбата с болестта на Алцхаймер.

Ябълки срещу хипертония, холестерол и инсулти

Възрастни, консумиращи една ябълка на ден, са с 37% по-малък риск от получаване на хипертония от останалите. Освен това те са също по-малко склонни към инсулти и високо кръвно налягане. Ябълките съдържат разтворими фибри, като пектин, които способстват за предотвратяване задържането на плака по стените на артериите и по този начин се намалява риска от атеросклероза и сърдечни заболявания. Консумирането на две ябълки на ден намалява нивата на холестерола.

Ябълки за добро храносмилане

Отслабване с ябълки

Те подобряват функцията на червата. Пектинът и други киселини в ябълките помагат на храносмилането, затова ябълки се сервират след тежки ястия. Неразтворимите фибри в ябълките задържат вода в чревния тракт, което помага червата да се изчистят и храната да премине бързо през тях.

Освен гореспоменатите ползи за здравето ябълките съдържат също калций, който е от съществено значение за здрави кости и зъби. Проучванията показват, че хората, които консумират 5 ябълки седмично, са по-малко склонни да бъдат засегнати от астма. Ябълките помагат дори за загуба на тегло – консумирането на 3 ябълки дневно ще помогне за бързо отслабване. Причината е, че когато ядете ябълки, те ви засищат и ядете по-малко количество друга храна.

Има стотици различни видове ябълки, които са налични на пазара днес. Освен това те не са скъпи и са много полезни храни. Така че няма причина, поради която да не ядете този здравословен плод!

Не пропускайте и възможност да си приготвите и някой вкусен ябълков щрудел. Ароматни полезни са пълнените ябълки, а парче ябълков сладкиш със следобедното кафе ще ви накара да се почувствате по-доволен от живота.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 4
4 5
3 3
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати