От кои храни да си набавим витамин C

Източници на Вирамин C

Витамин С помага на организма да усвои желязото, да поддържа здрави тъкани и силна имунна система. Той е силен съюзник в опитите ни да избегнем настинка.

Препоръчителната дневна доза за мъже е 90 г, за жени e 75 г и за деца е 50 мг. В последно време ефикасността на хапчетата витамин С е поставена под съмнение. Затова пък може да си го набавим от храната. Най-добрият начин да приемаме витамина от плодове и зеленчуци е като ги консумираме сурови, тъй като той е чувствителен на топлина.

Люти чушки

Вижте от кои плодове и зеленчуци можете да си набавите необходимото дневно количество витамин С. Може би сте изненадани, че портокалите не са на първо място, като източник на витамина.

Фрешове

Гуава

Гуавата е богата на витамин С - половин чаша от плода съдържа 188 мг витамин С и 56 калории. Яжте плодовете сурови.

Червени чушки

Вероятно веднага се сещате за цитрусови, когато мислите за имунната си система и за увеличаване на количеството витамин C, но червената чушка предлага солидна доза хранителни вещества. Половин чаша сурови червени чушки съдържа 142 мг витамин С и 20 калории.

Киви

Плодът е богат на витамин С, от едно средно киви може да си набавите 70 мг от витамина и 46 калории.

Портокали

Кой би отказал един освежаващ фреш от този плод. Ако го предпочитат в течна форма, 3/4 чаша портокалов сок съдържа 61-93 мг витамин С и 79-84 калории. Един средно голям портокал съдържа 70 мг витамин C и 62 калории.

Зелени чушки

Предлагат 60 мг витамин С на половин чаша и само 15 калории. Ако са сварени, осигуряват 51 мг витамин C.

Сок от грейпфрут

Сокът от грейпфрут осигурява почти същото количество витамин C, като зелените чушки: 3/4 чаша има 50-70 мг витамин С и 71-86 калории.

Ягоди

Ягодите са пълни с фибри и антиоксиданти, включително и с витамин C. Половин чаша ягоди съдържа 49 мг от витамин и 27 калории.

Брюкселско зеле

Съдържа 48 мг витамин С, 300 мкг витамин К и само 28 калории.

Пъпеш

Една четвърт от средно голям пъпеш има 47 мг витамин C и 51 калории.

5 3
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати