Мазнини за красива кожа и лек срещу стареенето

Олио

Изразът „без мазнини” е станал крайъгълен камък за почти всички домакинства. Със сигурност е фиксиран в менютата на модерните ресторанти, а основната грижа на индустрията е да ни снабдява с храни, носещи етикетите „без мазнини” и „нискомаслени”, както и с билки, и медицински продукти, блокиращи метаболизма на мазнините. Но истината е, че ако искате да имате красива кожа с по-малко бръчки, или за да усилите метаболизма си, Вие се нуждаете от правилните мазнини.

Предимствата за кожата Ви от всекидневния прием на правилни мазнини са много. Така наречените добри мазнини стимулират произвеждането на колаген, подобряват кръвоносния поток в подкожния слой, който снабдява с нутриенти и допринася за създаването на нови, здрави клетки.

Мазнините поддържат кожата влажна отвътре и са решаващи за попиването на мастно разтворимите витамини - A, D, E и К. За да могат да бъдат абсорбирани полезните фитонутриенти, като каротин, ликопен и лутеин, те също се нуждаят от мазнини.

Подправянето на салатата например с дресинг, съдържащ мазнина, увеличава абсорбацията на тези фитонутриенти. Проведено проучване е установило, че хората които ядат салатата си с малко мазнина имат и малко алфа-каротин, бета каротин и ликопен в кръвта. А тези, които използват по-голямо количество мазнина имат забележимо по-високи нива на метаболизма на кaротин и ликопен.

Мазнините помагат и в произвеждането и регулирането на хормоните, редуцират възпаленията (правилните мазнини, разбира се) и предпазват от екземи, псориазис и оплешивяване.

Според учени, занимаващи се с изследвания на мазнините, човек се нуждае от мазнини от около 2 супени лъжици, или 20 г на ден, за да може кожата сама да се смазва и да абсорбира достатъчно витамин A, който предпазва от преждевременно стареене.

Препоръчва се зехтинът, лененото олио, ореховото олио, тиквеното, кокосовото, олиото от синапено семе, от авокадо, соевото олио, макадамовото и олиото от канола. От изброените дотук зехтина, олиото от авокадо, макадамовото, както и олиото от студеноводната риба са мононенаситени, които редуцират появата на бръчки.

Полиненаситеното олио включва лененото, ореховото, тиквеното и олиото от канола. Поради причините, които ще изброя надолу не бих ползвала този вид за набавяне на необходимото дневно количество мазнини. Кокосовото олио е наситено, но изключително добро за Вас.

Кокосово олио

Не само, че има страхотен аромат когато е с добро качество, но има и невероятни здравословни плюсове, които надминават външния вид на кожата. Остаряването, включително остаряването на мозъка и кожата, се асоциира с процес, наречен „пероксидация”. Това означава, че свободните радикали премахват кислороден електрон от мазнините (липидите) в клтъчните ни мембрани.

Зехтин

Ултравиолетовите лъчи на слънцето причиняват пероксидация в ненаситените мазнини - и в лабораторна среда, и в кожата ни. Това усилва интензивността, с която се образуват бръчките.

Освен това ненаситените мазнини, като обикновеното зеленчуково олио, намаляват степента на метаболизма и потискат отговорът на човешката тъкан за хормона тироид. Те възпрепятстват протеиновия ензим, който спомага за храносмилането и образува този хормон. Освен това се разрушава митохондрията в клетките, която е свързана с образуването на клетъчна енергия.

За разлика от ненаситените мазнини, кокосовото олио няма такива неблагоприятни ефекти. То е изключително гъвкаво и понеже е много стабилно може да се използва във всякакъв вид готвене без да се хидрира. Освен това не променя вкуса на ястието, макар и да има силен аромат.

То съдържа средна верига от мастни киселини, които не се съхраняват в клетките като останалите мазнини, а отиват директно в черния дроб, който ги превръща в енергия.

Именно защото веригата е по-къса те могат да подминат метаболичната пътека, през която останалите мазнини трябва да минат. Кокосовото олио е единствената наситена мазнина, която е полезна за тялото.

Рейтинг

5 1
4 0
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати