Чесънът и млякото - задължителни в менюто

Чесън и Мляко
Разпределител за прибори с 6 отделения и екстра приставка-23%
Практичен аксесоар за вашия дом:
Разпределител за прибори с 6 отделения и екстра приставка
10.00 лв.
7.70 лв.
Виж ››

Германското списание Фокус и британският вестник Дейли Мирър публикуваха независимо един от друг кои са най-полезните храни за нашето здраве. Двете издания стигнаха до общия извод, че съвременният човек трябва да набляга най-много на млякото и на чесъна.

Млякото и млечните продукти са богати на белтъчини, калций, лактоза, мазнини. Твърди се, че при консумация на една чаша мляко на ден значително се намалява рискът от рак на стомаха. Специалистите твърдят, че обезмасленото мляко е изключително важно за костите и е отлично средство за предпазване от остеопороза.

Чесънът пък унищожава бактериите и вирусите. Широко използван през зимния период, той е незаменим, що се отнася до простудни заболявания. Смята се, че ароматният зеленчук предпазва от рак на червата, рак на стомаха и от сърдечно-съдови заболявания. Освен тях в класациите на изданията влязоха още няколко вида храни и напитки, а ето и кои са те:

Яйца – богати са на лутеин и белтъчини, намаляват риска от образуването на тромби, както и риска от инфаркт и от инсулт. Изследвания доказват, че ако консумираме 6 яйца за седмица, ще намалим риска от рак на гърдата с около 14 на сто. Специалисти твърдят още, че хапването на едно или две яйца дневно не покачват нивата на холестерол.

Яйца

Кафяв ориз – съдържа голямо количество фибри, които помагат за намаляване риска от рак на правото черво, затлъстяването, камъни в бъбреците и др.

Пилешко месо – най-добрият избор са пилешките гърди, понеже в тях се съдържа най-малко количество мазнини. За да е още по-здравословно, трябва да премахвате и кожата. Пилешкото е богато на белтъчини, на витамини от група В и др.

Пилешко

Спанак – добър източник на витамините А, С, К, изключително богат на желязо зеленчук. Предпазва от артрит и остеопороза, не на последно място, значително намалява риска от рак на правото черво.

Спанак

Моркови – заради високото си съдържание на бета-каротин, морковите предпазват зрението.

Чушки – специалистите са категорични, че не само сладките, но и лютите чушки трябва да присъстват в менюто ни. Капсаицинът в лютите чушки не позволява в стомаха да се развиват вредни бактерии. Сладките чушки пък са много богати на витамин С, а червените представители съдържат и лутеолин. Той предпазва от сърдечно-съдови заболявания.

Боровинки – толкова малки, а с толкова полезни вещества. Боровинките са богати на антиоксиданти, предпазват от хемороиди, стомашна язва, сърдечни заболявания, значително помагат при смекчаване на възпаление в храносмилателния тракт.

Ябълки – според различни изследвания, похапвайки дневно само една ябълка, значително ще намалим риска да се разболеем от болест като Алцхаймер. Тези плодове подобряват работата на стомаха, както и повишават имунитета, не на последно място, имат противовъзпалително действие.

Ябълки

Банани – съдържат голямо количество калий. Полезни са и при лечение на стомашни киселини.

Ягоди – ако имате нужда да си набавите витамин С, забравете за лимоните – обърнете се към далеч по-сладкия плод с голямо количество на витамина – ягодите. Съдържат още желязо и цинк.

Ягоди

Зелен чай – съдържанието на катехин в зеления чай предпазва от рак на простатата. Освен това възпрепятства и развитието на атеросклерозата. Препоръчва се да се консумират около 4 чаши на ден.

Соя – полезните вещества, които се съдържат в соята, укрепват нервната система. Освен това е богата е на лецитин и витамините от група В.

Риба – изследвания сочат, че похапването на рибни блюда три пъти за седмица ще намали риска от инфаркт с около 50 на сто. Рибата е много полезна и за мозъка, също както ябълките помага за намаляване на риска от Алцхаймер.

Сьомгата и богатото ѝ съдържание на омега-3 мастни киселини понижават нивото на холестерола и успяват да защитят организма от някои видове рак.

Подправки – много по-добре е да използвате пресни билки вместо изсушени, тъй като са по-ароматни. Избягвайте употребата на сол.

Рейтинг

5 2
4 4
3 0
2 2
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати