Храни, които повишават холестерола

Вредни храни

Когато нивата на мазнините в кръвта (триглицеридите) и холестерола са високи, това може да доведе до стеснени кръвоносни съдове, което от своя страна да причини мозъчен инсулт, миокарден инфаркт и др. Причините за високия холестерол могат да са генетични или да са свързани с нездравословен начин на живот.

Освен това липсата на физическа активност също допринася са високите нива на холестерола. Възможно е да става дума и за комбинация от всички фактори.

Какви храни не бива до консумираме при проблеми с холестерола?

- Маргарин, масло – най-добре се придържайте към безопасния зехтин;

Пилешка кожа

- Торти, пасти, пайове – всякакви сладкиши, които са приготвени с много сметана, пълномаслено мляко, масло не са подходящи за консумация. Наблягайте на плодови пайове, като е добре да похапвате вътрешността, а частта с наситени мазнини да избягвате;

- Млечни продукти, които са богати на мазнини – обръщайте внимание какъв процент на обезмасленост пише на опаковката. Млечните продукти са полезни, тъй като са богати и на други вещества. Затова е достатъчно да намалите количеството и да купувате такива с по-ниска масленост;

- Пуканки – вечер на филмов маратон у дома с купа пуканки определено не е добра идея за нивата на холестерола. Ограничете и пуканките, и чипсовете. Пиците също не са добър спътник на здравословното хранене;

- Говеждото, патешкото и свинското месо също са лесен и бърз начин да повишим нивата на холестерола. Кожата на пилешкото месо, макар да ви се струва страшно вкусна, всъщност трябва да се избягва. Птичето бяло месо се смята за по-диетично;

Пай

- Пържените и панирани храни, тестените изделия от бяло брашно, многолистно тесто.

Яйцата са спрягани отдавна за едни от най-големите виновници, що се отнася до високия холестерол. Британски учени обаче доказват, че не бива да се страхуваме от консумацията на яйца. Мазните храни са много по-опасни, отколкото яйцата. Причината да бъдат набедени, се крие във факта, че в жълтъците на яйцата се съдържа концентрирано количество холестерол.

Учените уверяват, че ако консумираме умерено количество яйца седмично (а колко точно ще ви каже вашият лекар), това няма да ни донесе никакъв риск.

Придържайте се към плодове и зеленчуци, нетлъсти меса, бобови храни, ядки, риба. Хубаво е да се откажете от всякакви полуфабрикати и не на последно място – правете умерени физически натоварвания. Не консумирайте готови сосове като кетчуп, майонеза, ограничете соковете в кутии, газираните напитки, алкохола.

Рейтинг

5 4
4 3
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати