Софиянци и варненци са пили най-много бира през зимата

Пиене на Бира

Последните статистики показват, че през изминалата зима най-много бира са пили жителите на градовете Варна и София. Те детронираха летните шампиони – Монтана, които изпиха най-много бира за лятото на 2013 година.

Според анализите най-големите фенове на кехлибарената течност са възрастовата група от 30 до 39 години.

За миналата година месецът, в който най-много се е купувала напитката, е бил юни. Тогава българите са консумирали по десет бири средно за месец. През септември нашенецът се е почерпил с осем бири за целия месец, а през декември – с пет бири.

Бира

През лятото на 2013 година Монтана стана градът, в които се изпи най-много бира. Изпълнителният директор на съюза на пивоварите в България Ивана Радомирова допълни, че северозападния град е следван от Русе и Бургас.

Проучванията показват още, че българите предпочитат да пият от пенливата напитка в домовете си, а не в заведенията. Миналата година са се купували най-много пластмасови опаковки с бира.

Пластмасовите опаковки заемат 60% от пазарния дял. Те са следвани от стъклените бутилки бира, които съставят 25.5% от продаваната бира, и кеновете, които са само 8.5%.

Бири

„За поредна година тези данни показват, че има пренасочване на продажбите от стъклени бутилки към пластмасови, което потвърждава изводите, че продажбите на тъй наречения студен пазар намаляват за сметка на продажбите за консумация вкъщи”- обясни Радомирова.

Според изчисленията през 2012 година приходите от продажби на бира в кръчмите и други заведения са били 30% от общия оборот, а продажбите на бира са били с 1% по-малко.

За сравнение в Италия и Португалия приходът в заведенията е около 60%.

Последните резултати показаха, че България е на 13-то място по продажби на бира в Европейския съюз. Средната консумация за Европа е 70 литра на глава от населението, като в България всеки пие средно по 73 литра бира.

Шампиони в консумацията на бира за чехите, които изпиват по по 148 литра годишно.

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати