Банани за здрав стомах

Паолина СяроваПаолина СяроваНовак / Автор
Ядене на Банани

Консумацията на банани носи много ползи за здравето – не се препоръчват само на страдащите от диабет и на онези, които са на диета, тъй като този плод е калоричен.

Известно е, че бананите имат плътна структура и определено засищат. Изяждането на един банан дневно може да зареди организма с необходимата за деня енергия, посочват специалистите.

Заради високите нива на калий и магнезий, които се съдържат в жълтия плод, бананът помага за защита на сърцето, както и за поддържането на здравословни нива на кръвното налягане. Освен тези ползи, бананите имат и антикиселинен ефект, тоест предпазват организма от стомашна язва.

В жълтия плод се съдържа съединение, което се нарича протеазен инхибитор – именно то предпазва стомаха от вредни бактерии, които в последствие причиняват стомашни проблеми.

Известно е още, че бананите стимулират клетъчната полиферация – тя удебелява стомашната лигавица и играе роля на нещо като преграда за киселините.

Банани

Консумацията на банани не само поддържа функцията на сърцето, но и спомага да се възстановят загубените количества калий. Фруктоолигозахаридите, които се съдържат в бананите, действат стимулиращо на растежа на т.нар. добри бактерии в червата.

Каротеноидите, които съдържа плодът, пък помагат за защита срещу развитие на хронични заболявания. И въпреки всички полезни съставки, които има в бананите, тези плодове не са особено подходящи за закуска, показват скорошни проучвания.

Бананите, похапнати сутрин, могат да провокират нарушение на създадения баланс между магнезий и калций. Това от своя страна може да доведе до сърдечно-съдови заболявания, сочат специалистите.

Освен бананите в сутрешното си хранене трябва да избягваме още кисело мляко, портокали, райска ябълка и домат. Не се препоръчват и краставици, чушки или зеле. Сладките картофи пък са причина за появата на тежест в стомаха, така че също отпадат като вариант.

Освен това, за да имаме здрав стомах, хубаво е да пропуснем студените напитки на закуска, както и консумацията на продукти, в които има голямо количество захар.

Рейтинг

5 3
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати