Здравословни ползи от кашу

Кашу

Кашуто присъства все по често на родната ни трапеза. Познато ни като ядка, то всъщност представлява костилка на круша или също наричана ябълка, растяща в Индия. Месестата част също се консумира, но бързо се разваля, поради което до нас достигат само тези вкусни костилки, наричани още индийски орехи.

Отделянето на ядката от черупката е трудна задача, поради което преди години на кашу са се радвали само богатите граждани. Почистването изисква старание, тъй като в обвивката около семето има масло, което предизвиква появяването на мехури върху човешката кожа. То обаче също се използва – за пропиване на дървесината срещу гниене и като суровина за мастило.

Кашуто, освен невероятен вкус, е заредено и с множество ползи. То е богато на витамините А, В2, В1. В него се откриват още белтъчини, въглехидрати и желязо. Това превръща тези ядки в подходяща добавка за всеки хранителен режим.

Доказано е, че едва 60 г кашу седмично подобрява и поддържа функциите на сърдечно-съдовата система. Освен това редовният му прием понижава нивата на лошия холестерол и подобрява функциите на кръвоносните съдове. Това е тъй като мононенаситените мазнини в кашуто подпомагат намаляване високите нива на триглицеридите.

Най-големи количества желязо се съдържат в суровото кашу. То подпомага циркулацията на кръвта, като подпомага дистрибуцията на кислород в тъканите. Желязо е необходимо за предотвратяване на отпадналост и анемия. Термичната обработка намалява количеството, но не го унищожава напълно.

Ядки

Подобен е случаят и с друг елемент, който е в наличие в кашуто – селенът. Той е мощен антиоксидант, поддържащ оптималната кондиция на ДНК и клетъчните мембрани.

Кашуто е ценена храна и заради ниския си гликемичен индекс и нисък коефициент на гликемично зареждане. Това го превръща в перфектен източник на бавни въглехидрати, ценени от почитателите на различни фитнес програми.

Една от най-ценените функции на кашуто е способността му да елиминира в зародиш свободните радикали, виновни за бързото развитие на раковите заболявания и процесите на стареене.

В същото време стимулира производството на основният пигмент меланин в кожата и косата. Освен това, тестове доказват, че приемът му може да нормализира нарушенията в съня при жени в менопауза.

В ядките на кашуто има голямо количество хранителни влакна, което им придава висока енергийна плътност и голямо количество калории. Поради това с приемът му не трябва да се прекалява.

Рейтинг

5 3
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати