Най-полезните храни, които всеки трябва да яде

Полезни храни

Мащабно изследване подреди 15-те продукта, които са най-полезни за нашето здраве. Тези продукти трябва да присъстват постоянно в менюто ни, съветват американските диетолози.

1. Авокадо – авокадото намалява новото на лошия холестерол в кръвта и доставя на организма жизнено необходимите ненаситени мастни киселини, олеинова киселина и растителна целулоза;

2. Кайсии - тези плодове са богати на бета-каронин, който се превръща във витамин А. Този витамин предпазва клетките от свободните радикали и кожата от вредното влияние на ултравиолетовите лъчи;

Манго

3. Малини – малините съдържат аскорбинова киселина, която има свойството да укрепва стените на кръвоносните съдове и да намали вероятността от поява на сърдечно-съдово заболяване;

4. Манго – високото съдържание на витамин С в този плод укрепва имунитета;

5. Смокиникалият и витамин В6 в тези плодове засилват производството на серотонинхормонът, отговорен за положителните емоции;

6. Лимон – доказано лимоните са плодовете, които имат най-силен ефект при лечение на грип и настинка. Освен това служат и като профилактика при онкологичните заболявания;

Лук и чесън

7. Доматиликопенът в доматите намалява риска от развитие на сърдечно-съдови и онкологични заболявания;

8. Лук и чесън – в лука и чесъна се съдържат фитонциди, които намаляват риска от появата на злокачествени образувания в тялото;

9. Броколи и зеле – броколите са богати на бета-каротин и витамин С, а зелето – на индол-3-метанол, които предпазват от появата на рак на гърдата;

10. Спанак – консумацията на спанак е отлична профилактика при дистрофия на ретината заради съдържанието на каротeноиди, зеаксантин и лутеин;

Леща

11. Зърна на пшеница – в тях се съдържат витамин Е и магнезий, които действат положително на храносмилането;

12. Ядки, леща, фасул, грах – те доставят на организма необходимите белтъчини и целулоза;

13. Кисело мляко – киселото мляко е основен източник на калций и витамините А, В, които укрепват костната и нервната система;

14. Риба – в рибата се съдържат жизненонеобходимите омега-3 мастни киселини, които укрепват нервната система и сърцето;

15. Миди и раци – те са богати на жизненонеобходимите минерали за организма желязо, цинк, магнезий и калий.

Рейтинг

5 3
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (2)

Изпрати
Miglena
Miglena
14.04.2015 23:30
Caglacna cam
0
0
здрав. ко
здрав. ко
24.10.2014 15:40
Няма смисъл да се живее дълго.
1
0