Храните, които ни носят здраве през зимата

Храните, които ни носят здраве през зимата

За да преодоляваме настинките и вирусите през зимния сезон, трябва внимателно да подбираме всяко едно нещо, което слагаме в устата си. Зимното меню съществено се различава от лятното, но не бива да пренебрегваме витамините и минералите, само защото през студените месеци зеленчуците и плодовете са по-малко.

Ето и кои са петте от най-здравословните храни за зимата, класирани от международната платформа за поръчка на храна Foodpanda:

- Цитрусите са чудесен вариант да заместим някои летни плодове. Те са изключително сочни и много богати на витамини, като съдържат най-много витамин С.

В цитрусите се съдържа още флавоноидът хесперидин – специалистите обясняват, че той е отговорен за понижаването на триглицеридите и т.нар. лош холестерол (LDL) и повишаването на добрия HDL холестерол. В цитрусовите плодове се включват вкусните мандарини, портокали и грейпфрути – не забравяйте също за жълтите и зелените лимони;

Нар

- За по-добра концентрация и стимулирането на мозъчните функции специалистите препоръчват похапването на ядки, като най-подходящи се оказаха орехите. Тези ядки са полезни и много хранителни. Желателно е, каквито и ядки да сте си избрали, да ги ядете сурови, защото имат по-малко съдържание на калории и максимален хранителен състав;

- Нарът е много вкусен и също изключително полезен плод – сокът му има много антиоксиданти, а само чаша дневно ще помогне са поддържането свободните радикали от окисляване от LDL-холестерола. Окисляването на лошия холестерол е една от причините за натрупването на плака в артериите;

Спанак

Сокът от нар е много полезен и за хората, които имат миокардна исхемия. Миокардната исхемия е състояние, при което кислородът към сърцето е по-малко, защото в организма има запушени артерии, а сокът от нар ще подобри притока на кръв към сърцето;

- Къдравото зеле, спанакът и изобщо всякакви тъмнолистни зеленчуци са много препоръчвани за консумация, защото са богати на витамини – съдържат витамините С, А и К в големи количества. Освен това тези зеленчуци са чудесен източник на фолиева киселина – тя е много ценна за дамите в детеродна възраст;

Картофи

- Картофите често присъстват на трапезата, приготвени по различен начин. Те обаче не са особено препоръчвани за честа консумация, тъй като съдържат нишесте.

Оказва се, че за разлика от останалите продукти, в които има нишесте (хляб и ориз, където няма никакви полезни вещества), в картофите има. Те са отличен източник на фолиева киселина, витамини С и В6.

В тях се съдържат и фибри – средно по четири грама на среден по размер картоф. Специалисти обясняват, че дамите се нуждаят от 25 г фибри дневно, а господата - от 38. В лилавите картофи пък има антиоксиданти, които понижават опасността от рак и сърдечно-съдови заболявания. Наричат се антоцианини.

Рейтинг

5 1
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати