Gotvach.bg»Статии»Кулинарни Новини»Английското синьо сирене задмина френското по качество

Английското синьо сирене задмина френското по качество

Синьо Сирене

Най-доброто сирене в света е английското синьо сирене Bath Blue, което узрява поне осем седмици в специални каменни стаи.

На 26-тото издание на Световните награди за сирене в Лондон, английското синьо сирене успя да пребори конкуренцията, като победи сирена от швейцарски, холандски и френски производители.

Производителите на сиренето-победител са трето поколение млекари и отскоро се занимават с производство на сирене. Английският деликатес успя да победи конкуренцията на почти 2600 сирена.

Името на сиренето е Bath Blue и производителите му споделят, че е направено от органично мляко, след което се оставя да узрее.

Времето за узряване на сиренето е между осем и десет седмици. Част от състезателите са били производители от Канада и Бразилия, Мексико и Аржентина, Нова Зеландия и др. Канадският съдия Луис Еърд обяснява, че вкусът на победителя Bath Blue е бил изключително балансиран.

В сиренето-победител, Еърд е усетил класическата нотка на синьото сирене. Той обяснява, че сините сирена може да имат метален вкус, който обаче ако не се усети, означава, че в сиренето има прекалено голямо количество сол. При Bath Blue не е имало подобен проблем.

Рокфор

Втората позиция остава за сиренето чедър на британските производители Barber`s Farmhouse Cheesemakers, а бронзовият медалист в състезанието е сиренето Динарски сър. Динарски сър е комбинация от краве и козе мляко, а производител на интересното сирене е хърватката Сирана Глигора.

Френският производител на сирене Ролан Бартелеми също си тръгва от състезанието с награда – печели отличието за изключителен принос към сиренето.

И като стана дума за сирене – датска компания реши проблема си с млечните изделия, които не може да изнася в Русия, заради забраната за внос на продукти идващи от ЕС, която е наложена.

Датските предприемачи са решили да дарят на бедните в страната около 15 тона сирене. От компанията Арла обясняват, че до голяма степен са успели да пренасочат продукцията си към различни пазари.

Но поради различни причини, все пак остават 15 тона сирена, които от компанията не успели да пласират.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest