Бананите – закуска за сърцето

Банани

Вместо да се тъпчете с вафли и бисквити, когато ви се прияде следобед, изяжте един банан, съветват френски диетолози. Жълтите плодове не само засищат глада, а снабдяват организма с много полезни вещества - витамини Е, С и В6. Последният отговаря за доброто настроение.

В бананите има и други полезни вещества – магнезий и калий. Понякога бананът се смята за дърво, но това не е така. Той е тревисто растение, което може да достигне 9 метра височина. Стволът на „дървото” всъщност са листата, свити на тръба.

Бананът цъфти в лилаво, а около цветовете има червени и лилави листа. Зрелият грозд се състои от десетина плода. В Индия и Китай те дълго време са били смятани за свещени. Затова много индийски пагоди имат покрив във вид на банан.

Вкусните плодове не винаги са жълти. На Сейшелските Острови растат златисти, черни, червени, цикламени и розови банани. Самата дума „банан” произлиза от креолски и означава „ам-ам”.

Най-хубавите плодове са дълги 20 см и дебели 4 см. Те са сравнително калорични – в 100 г има 100 калории, затова не е добре да се прекалява с тях.

Банан

Един жълт плод съдържа калий, който е достатъчен, за да поддържа в добро състояние сърдечно-съдовата система цял ден. Бананите са идеални за профилактика на стомашно-чревни заболявания и може да се ядат и при хроничен гастрит.

За любителите на екзотични диети съществува бананов вариант. Тя продължава 7 дни и с нейна помощ се свалят 4-5 кг. На ден се изяжда по 1.5 кг банани и се изпива 1 л мляко. През деня може да се пият 2-3 л зелен или билков чай без захар и минерална вода.

Още Рецепти с банани.

Рейтинг

5 3
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати