Дефицит на витамин Е
gotvach.bg»Статии»Хранене и Здраве»Дефицит на витамин Е

Дефицит на витамин Е

дефицит на витамин E

Витамин Е е важен атиоксидант и мастно разтворим витамин. Той участва в растежа на клетките и снабдяването им с кислород. Също така взима участие в синтеза на белтъците и хемоглобина. Чрез своите антиоксидантни свойства витамин Е предотвратява развитието на атеросклерозата.

Широко използван е в последните години за профилактика на сърдечно-съдовите заболявания. Той разширява кръвоносните съдове и подобрява циркулацията на кръвта. Според някои изследвания витамин Е намалява риска за рак на кожата и простатата. Също така той намалява следите от белези и спомага за бързото зарастване на рани.

Токоферол от гръцки означава витамин на плодородието, което е другото название на витамин Е.

Като хранителна добавка витамин Е се отбелязва на етикети като Е307, Е308, Е309. Той е изключително полезен за спортистите, защото укрепва мускулите.

Ако предозирате с витамин Е, това може да доведе до гадене, разстройство или високо кръвно.

Храни, богати на витамин Е

Витамин Е - храни

Животинските продукти са бедни на съдържание на витамин Е. Най–богати на витамин Е са растителните масла като памуковото, слънчогледовото, царевичното и пшеничното. Хранителни продукти, богати на Витамин Е, са: салатите, зеления грах, зеления боб, магданоз, зеле, спанак, броколи, ряпа, киви, маслини, овес, ръж, ядки, царевични зародиши и всички видове житни зародиши, яйца, мляко, черен дроб и други.

Дефицитът на витамин Е може да доведе до:

- анемия – отпадналост, слаба концентрация, дискомфорт или задух при някакво усилие;

- преждевременно стареене на кожата;

- инфекциозни заболявания;

- мускулна дистрофия;

- риск от сърдечно-съдови заболявания;

- некроза на черния дроб;

- възпалени процеси;

- проблеми в размножаването и безплодие.

Както всички други витамини, така и витамин Е има важна роля в развитието на човека, независимо в коя възраст е. Постарайте се да снабдявате ежедневно тялото си с витамини от различни пресни плодове и зеленчуци. Термичната обработка е най-големия враг на витамините. И не забравяйте, че витамини се съдържат в рибата и месото!

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 0
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати