gotvach.bg»Статии»Любопитно»Нов вкус: Мазно

Нов вкус: Мазно

Мазно
Разпределител за прибори с 6 отделения и екстра приставка
Практичен аксесоар за вашия дом:
Разпределител за прибори с 6 отделения и екстра приставка
10.00 лв.
Виж ››

Сладкото, лютото, соленото – всеки човек може да разпознае тези вкусове. Учените наскоро обявиха и мазното за официален вкус, а това би могло да се окаже тайната към справянето със затлъстяването, защото ще започнат да се търсят негови заместители.

Специалистите определят този вкус като не особено приятен и уникален - нарекли са го oleogustus. Откритието е на изследователи от университета Пърдю, Индиана. Учените се надяват, че откритието им ще бъде от полза и при борбата със затлъстяването. Само във Великобритания от затлъстяване страда повече от 25 процента от населението.

В Италия, Франция и Швеция процентът на хората с наднормени килограми са около 10 на сто. Най-тежко се оказва положението в САЩ – там 33 на сто от населението е с наднормени килограми, показват данните от проучването.

Съвсем скоро ще бъдат създадени и първите заместители на официално обявения вече вкус, убедени са експертите. Тези заместители може да успеят да помогнат за епидемията от затлъстяване, допълват те.

От доста време найлоновите торбички, които се предлагат в магазините, се заплащат и хората все по-често започват да използват платнени. Оказва се обаче, че можем да развалим фигурата си заради новите торбички от плат, които все повече навлизат в ежедневието ни. Това установиха експерти от Харвардския университет. Резултатите от изследването са публикувани във вестник Телеграф.

Печен бекон

Специалистите са категорични, че изборът на вида на торбата за пазаруване определя и какъв ще е съставът на покупките. Чантите, които са от плат, мотивирали потребителя да си купува биопродукти, обясняват изследователите.

В същото време това, че пазарували в торба от плат и това, че пазят околната среда, карало повечето потребители да се възнаграждават за доброто дело.

Често наградата е някакво лакомство – вафла, чипс, газирана напитка и пр. Автор на изследването е асистентът по маркетинг в Харвард Ума Камаркър. Тя и екипът ѝ са категорични, че хората със платнени торби са много по-склонни да си купят нездравословна храна за награда.

В процеса на изследването експертите са събрали данни на собственици на карти за лоялни клиенти. Проучвани са повече от 140 хиляди пазарувания в търговска верига от американския щат Калифорния. Това е първото изследване, което установява, че има връзка между вида на торбата - това, че човек си я носи от вкъщи, и покупките, които прави.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати