Как да сготвим месо диетично?

Пържола

Месото е играло важна роля в изхранването на човечеството от незапомнени времена, но с него не трябва и да се прекалява. Известно е, че е добре да се избягва овнешкото, свинското и говеждото месо, защото те съдържат немалко холестерин, и то дори и да става въпрос за по-сухите и нетлъсти части.

Но не само изборът на месо е важен, когато Ви е писнало от постните ястия, но и начинът, по който ще го приготвите. Ето как можете да сготвите диетично месо:

- Забравете за пърженето и панирането на месо. Ако толкова Ви се прияде приготвено по този начин месо, изберете повърхностното изпържване, при което месото се слага буквално за секунди или най-много 2 минути в мазнина, след което се отцежда добре на кухненска хартия;

- Най-диетичният начин, по който можете да приготвяте месото, е чрез варене, готвене на пара, на грил или на фурна;

- Независимо кой от изброените методи за термична обработка на месото сте избрали, е добре да избирате заешко, пилешко и пуешко месо;

Пилешко

- Свинскотото месо е сред най-тлъстите, така че ако толкова Ви се е прияло, избирайте само свинското контрафиле. То става лесно и бързо, само като го нарежете на тънки пържолки, подправите го на вкус и го запечете за няколко минути на грил-тигана;

- Когато приготвяте месни супи, не е необходимо да слагате мазнина, защото месото само пуска от неговата;

- Независимо по какъв начин сте избрали да приготвите месото, премахнете предварително всички видими негови тлъстини. Те обикновено са около кожата, като е добре естествено да премахвате и самата кожа. Това важи и за всички ципи и жили. За мнозина любители на месото няма нищо по-вкусно от препечената кожа на пилето, но е факт, че тя е и една от най-калоричните;

- Телешкото месо е изключително полезно, но винаги премахвайте ципите и кожите по него, както и тлъстините;

- Колкото и да са вкусни пържените или запечени наденици и суджуци, е добре да забравите за тях, ако искате да нямате проблеми с теглото. Освен че имат прекомерно съдържание на готварска сол и всякакви други консерванти, те често съдържат и много мазнини;

- Избягвайте опушването на меса. Безспорно те са един от най-големите деликатеси на трапезата ни, но в същото време повечето то тях са и прекалено калорични.

Рейтинг

5 0
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати