Първият български павилион за храни в Китай отвори врати

Български храни

В Китай бе открит първият павилион за български стоки. В него ще се предлагат типичните нашенски кисело мляко, сладка, мед, вино и други. Той е първият от проекта за създаване на стабилна търговска връзка между Китай и страните от Централна и Източна Европа.

Град Ханджоу, административният център на югоизточната провинция Джъдзян, е мястото, където бе открит първият български павилион. На събитието е присъствал заместник-министърът на земеделието Васил Грудев, съобщават от Министерството на земеделието и храните.

Търговска зона на Ханджоу е изключително голяма. Откриването на първия българския павилион ще сложи началото на по-нататъшното развитие на сътрудничеството в областта на земеделието и храните между двете страни.

При откриването всички посетители са имали възможност да опитат от традиционни български деликатеси. Освен традиционните кисело мляко и вино бяха изложени още сладка, мед и всякакви продукти с розово масло.

Целта на проекта за павилиона е повече китайски потребители да могат да се запознаят със земеделските продукти и отрасли на нашата страна. Това е едно добро начало за развитие на сътрудничество между България и Китай чрез предоставянето на финансови, логистични услуги и бизнес стандарти, най-вече в свободна безмитна зона за трансгранична търговия.

Розово масло

Откритият павилион е първият, който се появява по линия на Центъра за насърчаване на сътрудничеството в областта на селското стопанство между Китай и страните от Централна и Източна Европа (ЦИЕ). Предстои и останалите 16 страни от ЦИЕ да открият свои национални павилиони в пилотната зона за свободна търговия в провинцията.

Павилионът се определя и от двете страни като мост на сътрудничеството. Той отваря една нова врата за българските продукти в Китай.

Всеки български производител ще може да излага продукцията си на новооткрития постоянен павилион. Първите представени продукти са на 30 български фирми.

В същото време на паралелно търговско изложение на страните от Централна и Източна Европа в рамките на форума участват 17 малки и средни български фирми. Те представят своите чай, вода и сок от българска роза, вино от български сортове, етерични масла и здравословни билкови екстракти. Освен тях България представя и туристическите си продукти.

Рейтинг

5 2
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати