Лошо: Пълнеем най-много от картофи!
gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Лошо: Пълнеем най-много от картофи!

Лошо: Пълнеем най-много от картофи!

Надежда НедеваНадежда Недева
Джедай
967502
Пържени Картофи
Абсорбатор за премахване на миризми от хладилник InnovaGoods
Практичен аксесоар за вашия дом:
Абсорбатор за премахване на миризми от хладилник InnovaGoods
18.00 лв.
Виж ››

Картофите, чиято родина е Южна Америка, са вероятно един от най-универсалните зеленчуци. Те са подходящи както за приготвянето на вкусни супи, салати, предястия и основни ястия, така и за печива и дори десерти.

Могат да бъдат комбинирани с други зеленчуци, с всякакви меса, риба и морски дарове. Те са и тези, които редовно присъстват на трапезата ни.

За съжаление обаче, при направени неотдавна научни проучвания се оказва, че картофите са основната причина за качването на килограми и че именно от тях се пълнее най-много.

В случая става въпрос за пържените картофи. Ето какво е интересно да научите в тази връзка и как трябва и съответно не трябва да консумирате картофи, ако искате да запазите фигурата си в добро състояние:

- Избягвайте да консумирате пържени картофи и чипсове, защото те се приготвят в много мазнина и колкото и дълго време да ги оставите да се отцеждат върху кухненска хартия, си остават една от най-богатите на мазнини храни.

Варени Картофи

- Приготвени по подходящ начин, картофите са изключително полезни. Те са богати на витамини от групата В, на витамин С, калий, магнезий, фосфор и др. ценни минерални вещества.

- Ако в някакъв момент искате да се поглезите и наистина са Ви се прияли хрупкави пържени картофки, ги пригответе по правилния начин- в силно сгорещена мазнина, от която трябва да бъдат извадени веднага щом са готови. Ако ги държите прекалено дълго в тигана или във фритюрника, те ще попият подобно на гъба цялата мазнина, в която се пържат.

- Консумирайте картофите с немазни добавки и никога заедно с хляб, нишестени храни и бобови култури.

- Консумацията на картофи и яйца или млечни продукти ще повиши биологичната стойност на белтъчините, превръщайки повечето хранителни протеини в собствени белтъци.

- Наблегнете на салатите от картофи или на предястията със студени картофи. Когато ги консумирате по този начин, на организма ще му е нужно повече време, за да ги обработи и съответно ще изразходи повече енергия.

- Ако спазвате определен хранителен режим, базиран на ежедневния прием на калории, имайте предвид, че в средно голям картоф се съдържат около 105 калории.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 1
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати