Вредните мазнини при висок холестерол

Вредни мазнини

Напоследък все повече се тръби за опасностите от високия холестерол, ето защо е добре да следим неговите нива. Смята се, че начинът на хранене до голяма степен повлиява стойностите му. Някои мазнини са опасни при хора с висок холестерол, така че е наложително те да се избягват.

Като вредни се определят наситените мазнини. Те се съдържат в колбасите, маслото, палмовото и кокосовото масло, кашкавалите, сирената, сметаната.

Негативно влияние върху нивото на холестерола оказват още и така наречените хидрогенирани мазнини. Най-много от тях се съдържат в купешките баници, закуските, чипсовете, солетите, царевичните пръчки. Срещат се още в шоколада, маргарина, майонезата, картофките, полуфабрикатите, пуканките и др.

Заменете всички тези вредни храни с продукти, чиято консумация регулира успешно холестерола. Вместо с маргарин и майонеза гответе със зехтин. От време на време вместо кашкавал и сирене хапнете тофу или други соеви продукти. В случай че нямате възможност да си набавяте такива, то поне купувайте млечни продукти с ниска масленост.

Откажете се от обилното похапване на бекон и тлъсти меса. Правете си почивка от тях няколко дни в седмицата и през това време се придържайте изцяло към вегетарианска диета. Ако държите на трапезата ви задължително да има месо, хапвайте пилешко или риба. Ако имате възможност, заменете свинското с еленско. Овкусете го с марината, за да стане по-апетитно и крехко.

Здравословно хранене

Приемайте повече плодове, зеленчуци и ядки. Не след дълго ще усетите желаното подобрение. От време на време си позволявайте и малка чашка червено вино. Смята се, че то помага за нормализиране нивата на холестерола.

Доказано е също така, че холестеролът се повишава и при обездвижване и стрес. Ето защо намерете начин да се раздвижвате. Правете гимнастика или йога, ходете на плуване, правете си разходки.

Ако нямате време за допълнителни занятия, просто вървете пеша на път към работа. Научете се да разпускате и да се освобождавате от негативните емоции с медитация или по друг начин.

Рейтинг

5 1
4 2
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати