Хранене при диспепсия

Зеленчуков Супа

Диспепсията е състояние, което се свързва с по-трудно храносмилане. В голяма част от случаите протича с поява на киселини, подуване, гадене, усещане за напрежение.

Една от честите причини за диспепсия е неправилното хранене. Ето защо, за да се справите с проблема, трябва да следвате определена диета.

Избягвайте мазните и пържените храни. Старайте се да ограничите прием на така наречения джънк фууд. Това ще рече, че не трябва да се изкушавате пред пържените картофки, хамбургерите, десертите, чипсовете, пиците и всички онези продукти, дебнещи ви във веригите за бързо похапване.

Купешките вафли, кроасани, кексове и торти също са в състояние да ви докарат стомашни проблеми. Ако ви се похапва подобно кулинарно изделие, опитайте да го приготвите у дома-със сигурност ще спасите организма си от куп вредни вещества.

Да се внимава още с мазните меса и тежките бульони. Наложително е да се наблегне на плодовете и зеленчуците и ястията в течна форма. От полза са супите, кашите и яхниите. Плодовите кремчета и пюрета-също.

Джинджифил

Добре е да се наблегне на продукти като зеле, моркови, ябълки, яйца. Подходящи за похапване са още сусамовият тахан, зехтинът, медът. Глезете се и с пилешко месо, нетлъсти риби, извара.

Подправяйте ястията си с джоджен, розмарин или джинджифил. Тези подправки не са само изключително ароматни, но и лековити.

Яжте бавно и дъвчете добре. Абсолютно противопоказно е болният да преяжда системно или пък да се подлага на драстични диети, изискващи гладуване.

Старайте се да приемате малки порции по 3-4 пъти на ден. Оставяйте между отделните хранения интервали от 3-4 часа. Когато се храните, избягвайте да пиете вода или други течности в големи количества.

Не комбинирайте твърде много храни от различни видове, защото това понякога влия зле на храносмилателния процес. Между самите хранения се занимавайте с разходки, йога или спорт, за да ускорите храносмилането.

Опитайте също така да не хапвате късно вечер. Специалистите съветват да се оставя интервал от поне 3 часа между последното хранене и лягането.

Рейтинг

5 1
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати

Свързани рецепти