Картофите предизвикват диабета

картофи

Картофите могат да доведат до диабет тип 2, ако ги консумирате в прекалено големи количества. Седем или повече ястия с тях седмично повишават този риск с над 33%.

Ново медицинско изследване установи, че картофените ястия освен вкусни могат да бъдат и опасни. Оказва се, че седем или повече от тях, консумирани за периода от една седмица, могат да увеличат риска от развитие на диабет тип 2 в сравнение с консумирането на едно подобно ястие за същия период. Дори две до четири ястия могат да повишат този риск с до 10%.

Медицинският тест е проведен в Центъра за превенция на раковите и сърдечно-съдови заболявания в Осака. Учените са установили, че въпреки че картофите се считат за зеленчук, те не бива да се смятат за здравословен компонент от хранителния режим.

Като най-вредни съвсем логично на първи място се оказали пържените картофи. С много по-добри качества се отличават варените, печените, както и картофеното пюре, но с тях също може да се прекали.

Получените данни се обясняват с това, че в картофите се откриват огромно количество нишесте и минимални количества витамини, минерали, фибри и полифеноли. Именно нискокачествените въглехидрати повишават риска от развитието на болестта.

В началото на изследването участниците били напълно здрави. Те не страдали от никакви сърдечно-съдови заболявания, диабет или рак. В рамките на изследването учените наблюдавали хранителните навици на над 100 000 души в САЩ и това как те влияят на здравето им.

Пържени картофи

Накрая наяве излязла неопровержима връзка между консумацията на картофи и развитието на диабет. Оказало се дори, че върху получените резултати фактори като начин на живот, мазнините по тялото, телесното тегло и диетата не оказват влияние.

Тестовете показват, че когато кореноплодните се сервират топли, нишестето в тях се смила много по-лесно. По този начин и глюкозата в кръвта се повишава доста по-бързо.

Установено е, че ако заместим три от порциите картофи с пълнозърнести храни, рискът от диабет намалява с до 12%. Изобщо консумацията на всякакви здравословни храни като плодове, ядки и зеленчуци понижава този риск, категорични са учените.

Рейтинг

5 2
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати