Ето как различните храни влияят за подобряване на здравето ни

Здравословно хранене

Напоследък все повече се говори за това кои храни трябва да ядем и кои да избягваме, както и по какъв начин да се храним рационално.

Истината е, че всичко това зависи и от това дали страдаме от някакви заболявания или не, защото определени храни влияят положително върху здравето на някои и отрицателно върху това на други.

Ето защо тук ще се опитаме да Ви покажем именно по какъв начин действа консумацията на определени храни за подобряване на човешкото здраве, така че Вие да можете сами да прецените на кои да наблягате и кои да избягвате:

- За облекчаване на работата на сърцето е добре да се консумират храни, богати на калий. Това са зелето, картофите, чушките, спанакът, цвеклото, грахът и др. Те освен това имат и леко диуретично действие и способстват отделянето на водата от човешкото тяло;

Зеленчуци

- Зеленчуците, които са богати на калций са много важни при изграждането на костната система, но освен това действат добре на сърцето и на нервната система и възпрепятстват появата на отоци по тялото. Такива зеленчуци са алабаш, целина, спанак и др.;

- За подобряване на имунната система, особено есенно време, консумирайте повече чушки, моркови, праз, чесън и кромид лук, тъй като тези зеленчуци съдържат в себе си естествени антивирусни агенти и ненапразно са известни като природни антибиотици;

- Медът и всички негови производни, каквито са пчелният прашец, пчелното млечице, прополисът и восъкът, са една наистина уникална храна, която се счита за най-мощният природен антибиотик;

Мед

- За хора, страдащи от анемия, се препоръчва консумацията на продукти, богати на желязо. Такива са лещата, лукът, фасулът, празът, краставиците, репичките и др.;

- Рибата и морските дарове, както и почти всички зеленчуци намаляват риска от образуването на ракови клетки и се препоръчват при пациенти, които имат генетична предразположеност към рак на матката, гърдата и дебелото черво;

- Според учените млякото способства изгарянето на мазнините и запазва добрия тонус на човешкото тяло. Това означава, че ако страдате от затлъстяване е добре да консумирате по 2 ч. ч. прясно мляко на ден, независимо каква е маслеността му;

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати