Топ 5 съвети, за да готвите по-здравословно

Готвене

1. Инвестирайте в хубави съдове

Ако си набавите хубави съдове с незалепващо покритие, веднага ще започнете да намалявате мазнината, с която приготвяте храната. Особено важно е това за тиганите, на които правите яйца, палачинки и други подобни ястия.

2. Заменете пърженето с печено пържене

Няма да ви карам да се отказвате от любимите на цялото семейство пържени картофи. Просто ще ви предложа техника да ги пържите хитро. Същото се отнася за рибата, пилето, зеленчуците и др.

Нарежете обелените картофи на пръчици и ги подсушете добре. Оваляйте ги в смес от зехтин, горчица и чесън и ги подредете в тава на един ред върху хартия за печене.

Картофи на фурна

Печете половин час на 200 градуса. За пилето и рибата техниката е подобна - оваляйте в яйце или потопете в мляко, а след това в галета. Печете като картофите.

3. Вместо сол - лимон и подправки

Вредата от солта е всеизвестен факт. За да я замените максимално в ястията, опитайте с повече лимонов сок, горчица, хрян и подправки - всички зелени подправки, както и лютите чушлета ще излъжат небцето ви и няма да посегнете към солницата.

4. Купувайте само пълнозърнесто брашно

Няма да навредите на никоя своя рецепта, но пък ще задоволите нуждите си от полезни влакна, витамини, цинк и магнезий. На всичко отгоре някои рецепти се получават по-вкусни с пълнозърнесто брашно. Ще се изненадате, но това важи с пълна сила и за десертите, при които знаем, че трябва да се изпълнява точно рецептата.

Сметанов сос

5. Гответе ястията без сметана

Сметановите сосове са страхотни, но ако твърде често ги консумирате, не е добре за здравето ви. Направете им заместител. Вземете нискомаслено мляко и го сгъстете с брашно. На 1 чаша мляко са необходими 2 с.л. брашно. Разбъркайте ги на среден огън, докато сосът се сгъсти. Другият вариант е да вземете нискокалорийна майонеза и да я обогатите само с няколко лъжици заквасена сметана.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати