Хапнете сьомга на вечеря за здрав сън

Сьомга

Учени от Университета “Отаго” в Нова Зеландия твърдят, че качеството на съня зависи от храната, която сте консумирали по време на вечеря. За да спите сладко, а на сутринта да сте бодри, експертите съветват да използвате следните продукти във вечерното си меню:

Сьомга – тази вкусна риба съдържа много полезни мазнини, една от които е полиненаситената мастна докозагексаенова киселина. Тя повишава нивото на мелатонин в организма – това е хормонът, който отговаря за регулирането на качеството на съня.

Фасул – той, а и всички останали представители от семейство Бобови снабдяват организма с необходимите витамини от групата В.

По-точно с В 6, В12 и фолиева киселина. Тези полезни вещества нормализират съня и способстват за изработката на серотонин – това е хормонът на релаксирането.

Боб

Освен това учените са доказали, че редовният прием на витамини от групата В могат да помогнат на хора, които страдат дълго време от безсъние.

Нискокалоричният йогурт – този млечен продукт е прекрасен източник на калций и магнезий – два минерала, които в нормални нива помагат на организма да заспи по-бързо.

А недостатъкът на калций и магнезий в организма може да доведе до поява на мускулни спазми, раздразнителност и безсъние.

Спанакът също е много полезен за хората, които имат нужда бързо да се справят с проблемите на безсънието. Богатият на желязо спанак защитава организма на човек от развитие на синдрома на уморените крака, което се отразява пагубно на съня.

Рейтинг

5 0
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати