Холин и инозит - от кои храни да си ги набавим?

Инозит

Холинът е витамин от група В, който се съдържа в по-големи количества в животинските продукти. Среща се в жълтъка на яйцата, говеждото месо, черния дроб, пилешкия дроб, рибата [треска], хайвера, сьомгата и раците.

Освен в месните продукти се открива и в растителните. Може да го открием в пшеницата, овеса, ечемика и соята. Извън зърнените култури витамин B4 се среща и в броколите и карфиола, лещата и граха. Можем да си го набавим и от фъстъченото масло. Човек има средна нужда на ден от 250-600 милиграма холин.

Той участва в обмяната на холестерола и мазнините и регулира отлагането на тези вещества в тъканите. Осигурява нормалното подаване на командите от нервните влакна към мускулите.

От недостига на холин могат да възникнат проблеми в човешкия организъм. Достатъчното количество холин предотвратява и ликвидира вече настъпило мастно увреждане на черния дроб. Затова той се използва за лечение и профилактика на чернодробни заболявания.

С приема на холин не трябва и да се прекалява, защото това също може да доведе до проблеми в организма ни. При превишен прием се наблюдава появяването на световъртеж, както и понижаване на кръвното налягане.

Холин

Друг витамин от група В е инозитът (Витамин B8). Среща се в растителните продукти във вид на фитинова киселина и нейната калциева сол. Съдържа се както в плодовете, така и в зеленчуците - в зеления грах, зеления боб, динята, прасковите, зелето, лука, крушите, доматите и морковите. Открива се и в някои животински продукти.

Инозинът е естествен за организма елемент, който участва в протичането на редица процеси в човешкия организъм. Той например участва в мастната обмяна. Употребата му понижава нивата на холестерол в кръвта и благодарение на това намалява възможността за развитие на атеросклероза.

Регулира и активността на стомаха и червата. Чрез приема му се грижим за доброто здраве на черния дроб, кожата и косата. Необходимата дневна доза е 1-1.5 грама.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати