Хапвайте чушки преди хранене! Стомахът ви ще е като швейцарски часовник

Чушка

Чушките са сред продуктите, които най-често се използват в кулинарията. Съществува огромно разнообразие от видове според цвета (жълти, зелени, червени и т.н), според големината и според формата. Но основно те се делят на сладки и лютиви.

За родина на чушките се смятат Мексико и Гватемала. Там те били отглеждани още от преди 2000 години. След откриването на Америка те се разпространяват по целия свят.

Чушките и особено лютите са изключително богати на витамин С. Неговото съдържани е пет пъти по-голямо отколкото в лимона например. Чушките съдържат още витамин Р и витамини от групата В. Те са богати на калий, калций, магнезий, фосфор, сяра, желязо, натрий.

В този зеленчук се съдържат микроелементи като цинк, силиций. Узрелият плод е богат на захари, белтъчини и органични киселини. Всички тези елементи са в най-голям процент в червените чушки.

В същото време чушките са нискокалорична храна - в сто грама зелени чушки има 20 калории, а в червените - 37. По тази причина те се включват успешно в диетите. Чушките подобряват храносмилателната дейност, стимулират отделянето на стомашен сок, подобряват тонуса и укрепват стените на кръвоносните съдове.

Чушки

Този зеленчук е особено полезен при болни от диабет. Редовната консумация на червени чушки предпазва от атеросклероза и понижава кръвното налягане. Пиперките са полезни за хора, страдащи от стомашно-чревни заболявания, язва, чернодробни и бъбречни заболявания.

Чушките имат и друго приложение. Сушени те могат да се използват в борбата с различни видове насекоми. За целта се използва разтвор от един литър вода и сто грама сухи пиперки. С разтвора се пръскат засегнатите места.

Пресен сок от чушки, приеман в продължение на десет дни, премахва лунички и петна по кожата.

Печени чушки

При храносмилателни проблеми и запек е хубаво трийсет минути преди хранене да се изядат 3-4 чушки.

Ето и няколко други полезни готварски съвета: Печените чушки се белят много по-лесно, когато се сложат в съд с похлупак още топли. Така те се задушават и люспата им по-лесно се отделя.

При пържене на цели чушки е добре да се продупчат на няколко места, за да не пръскат.

Пресните чушки могат да се замразят и сложат във фризер и да са ни под ръка всеки един момент при готвене.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати