Кои са храните за здрава коса и нокти?

Сьомга

Не е тайна, че храненето играе важна роля в грижата за косата и ноктите. Много важно тук са омега-3 мастни киселини, които се срещат в храни като сьомга или тиквени семки. За предпочитания са и продукти, които са богати на бета-каротин като например сладки картофи и спанак. Черната леща и орехи осигуряват на организма биотин, което, от своя страна, предотвратява косопада.

Здравата коса със сьомга и тиквени семки

Сьомга

Месото от сьомга е много богата на омега-3 мастни киселини, които укрепват косата и и придават див и лъскав отенък. Сьомгата съдържа много протеини и витамин D, който пък подхранва и се отразява добре на косата.

Като алтернатива на сьомга можете да вземете сардина, херинга филе, пъстърва или скумрия. Вегетарианците могат да разчитат на храната с орехи, авокадо, тиквено семе, за да се задоволят дневните нужди на Омега-3 мастни киселини.

Млечен протеин

Суроватка

Всички млечни продукти и особено суроватката са пълни с протеини. Този естествен протеин играе важна роля в образуването на кератин, който укрепва косата и ноктите. Поради тази причина е важно да се консумират редовно храни, богати на протеини. В допълнение вашата ситост трае по-дълго, което е важен момент, особено за хора с проблеми с теглото.

Черна леща и спанак

Леща

Лещата и особено черната предоставят на тялото цинк, желязо, белтъчини и биотин, които са отговорни за здравата коса и нокти. Друго чудо, което оказва положително влияние върху ноктите и косата, е спанакът. Бета-каротин, витамин С и фолиева киселина е триото, което е отговорно за здравото нокътно легло и силните корените на косата.

Сладки картофи

В недостиг на витамин А, скалпът ви е склонен към сърбеж и лющене. Консумацията на сладки картофи поддържа редовен прием на важния витамин в организма.

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати