Правилната диета за ученици и подрастващи

Детско меню
Цифрова кухненска везна с формата на лъжица-27%
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Цифрова кухненска везна с формата на лъжица
30.00 лв.
22.00 лв.
Виж ››

Децата над 7-годишна възраст се нуждаят от разнообразно и балансирано меню. Всяко дете трябва да консумира достатъчно калории, които да покрият разхода му на енергия. Минимум 60% от протеините в менюто на ученика трябва да постъпват от продукти от животински произход. Важно е ученикът да се храни редовно и да не пропуска прием на храна.

Бързите въглехидрати, които идват от сладкишите, трябва да са не повече от 10-20% от всички въглехидрати. Менюто на ученика трябва да включва хляб, картофи, зърнени храни. Тестените изделия е добре да са от пълнозърнесто брашно. Рибата трябва да влиза в седмичното меню по 2 пъти. Червеното месо е полезно и трябва да се консумира поне веднъж седмично. Бобовите храни се препоръчват за децата на тази възраст по 1-2 пъти седмично. А плодовете и зеленчуците трябва да присъстват пет порции, като една порция се равнява на портокал, ябълка, банан или друг плод.

Консумирането на няколко броя по малки горски плодове, грозде, кайсии, сливи или 50 г зеленчукова салата с чаша прясно изцеден сок, сухи плодове или сварени зеленчуци са най добрата добавка на организма с витамини в тази възраст.

Храна за училище

Млечните продукти трябва всекиднено да присъстват, препоръчват се 3 порции, една от които може да е 30 г сирене, 1 ч.ч. кисело мляко. За сладките и мазни храни може да се говори много - те са полезни само ако не заместват полезната храна. Трябва да знаете, че в бисквитите, вафлите, тортите и пържените картофи няма никакви витамини и микроелементи.

Ако ученикът е първа смяна, то трябва закуската в къщи да е от 7-8 часа, друга закуска в училище - към 10-11 часа, обяд - към 13-14 часа, и вечерята да е към 19 часа. Ако детето е втора смяна, закуската е в 8-9 часа, обядът - 12-13 часа, следобедна закуска в училище - в 16-17 часа, и вечеря в къщи - около 20 часа.

Намалете пържените ястия, а увеличете печените, варените и задушените. Закуската може да включва овесена каша, сиренки, макарони, мюсли. На обяд детето в ученическа възраст трябва да консумира зеленчукова салата около 100 г, месо или риба /около 300 г/ с гарнитура и напитка, която е около 200 мл.

Междинните закуски може да са пресни или печени плодове, чай, кисело мляко, айрян с домашни бисквити или други печива. Последния прием на храна трябва да включва около 300 г основно ястие и 200 мл напитка.

Училищен стол

За вечеря пригответе на детето леко протеиново ястие като например от извара, картофи, риба, яйца. Хлябът с всеки прием трябва да е до 150 г пшеничен или ръжен дневно.

Децата обичат точно вредните закуски и редовно си купуват банички и сладкиши, затова е хубаво да осигурите здравословни междинни закуски от вкъщи като сандвичи - опаковайте ги красиво и удобно, за да се харесат на детето.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати