Крилово срещу рибено масло: Кое е по-полезно?

Масло от Крил

Рибеното масло е едно от най-използваните, тъй като е наистина уникален здравословен продукт. Особено ценено заради Омега-3 мастните киселини, то носи невиждани ползи за здравето. Негов достоен заместник е маслото от крил. То добива все по-голяма популярност и е на път да го измести.

Маслото от крил се води много по по-биоактивен и ефективен източник на омега-3 мастни киселини от рибеното. То се извлича от крил - ракообразен, подобен на скарида, зоопланктон. Той се открива в Тихия и Атлантически океан.

Името на планктона идва от норвежки и означава храна за китове. В хранителната индустрия най-използваният вид крил е антарктическият.

Също като рибеното масло, и това от крил е богато на Омега-3 мастни киселини EPA и DHA. Те са двете биоактивни киселини в човешкото тяло, за разлика от растителните им еквиваленти. Докато DHA в маслото от крил е в същите нива, като това в рибеното масло, концентрациите на EPA са по-високи. Омега-3 мастните киселини във все по-предпочитаното крилово масло представляват 30% от цялото му мастно съдържание.

В останалия си състав маслото от крил има 15% белтъчини. Мазнините са едва 3.6%. Крилът се смята за една високопротеинова храна. Маслото от крил обаче е лишено от аминокиселини. Останалите съставни части на маслото от крил са биоактивни компоненти, холестерол, витамин Е, феноли и астаксантин.

Крилово Масло

Специалистите са категорични, че приемът на малки дози крилово масло успешно увеличава така важните за човешкото тяло EPA и DHA. В същото време се повишава и съдържанието на междинните мастни киселини и арахидонова киселина. Механизмът на действие е същият като на рибеното масло, но се предполага, че надвишава ползите му. Препоръчителната всекидневна доза варира между 1000 и 3000 мг масло.

Ако използвате криловото масло като алтернатива на рибеното, то трябва да се съобразите с количеството омега-3 мастни киселини EPA+DHA. Тъй като в маслото от крил се наблюдава по-високата потентност на мастните киселини, то тогава EPA+DHA в него са с 30% по-биоактивни от тези в рибеното.

Така че е добре да се стремите към 2/3 от дозата омега-3 в рибеното масло. Още по-точно – 1500 мг рибено масло се равняват на 1000 мг крилово масло. То няма никакви странични ефекти. Има обаче потребители, които се оплакват от гадене, болки в стомаха, дъх на риба.

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати