Топ 12 храни за понижаване на холестерола

1 от 12 Снимки

1. Зеленчуците (особено зелените)


Зеленчуците са богати на антиоксиданти и следователно са много ефективни при контролиране на възпалението. Колкото повече зеленчуци консумираме, толкова по-здрави ще бъдат кръвоносните ни съдове. Листните зеленчуци като зеле, лук, броколи и артишок са особено полезни за здравето на сърдечно-съдовата ни система, тъй като те съдържат големи количества фибри;

Когато става дума за намаляване на високите нива на холестерола, стриктното избягване на мазнини не е решение. Не е необходимо да изключвате от менюто си дори и тези храни, които съдържат холестерол, примерно яйца, сирене, мляко. Всичко е дело на умереност и баланс - трябва да съчетавате питателните храни в менюто си, които се борят с възпалението, и по този начин да решите проблема още в зародиш.

Продуктите за намаляване на холестерола са много разнообразни и включват различни видове плодове, зеленчуци, бобови растения, пълнозърнести храни, риба, постно месо и голямо количество здравословни мазнини.

Трябва ли да се намали холестеролът?

Хлестеролът е естествено вещество, което присъства във всеки от нас и има решаващо значение за оцеляването. Той се синтезира в черния дроб и е необходим на организма за за нормалното функциониране на клетки, нерви и хормони. В нашето тяло холестеролът присъства под формата на мастни киселини (липиди), които се транспортират чрез кръвта. Тези частици обикновено не се натрупват по стените на артериите, но когато има възпаление в кръвоносните съдове, липопротеин с ниска плътност (LDL), известен също като лош холестерол, образуват по стените опасни плаки, които намалят еластичността на съдовете и стесняват кухината. Понякога късчета плаки се откъсват и попадат в кръвния поток, което води до инфаркт или инсулт.

Естествената роля на холестерола е да защити артериите от увреждане. Вместо да бъде причина за натрупването на плаки в кръвта, холестеролът в действителност е лечебен агент, който тялото генерира в отговор на възпалението. Неговата роля е да намали огнищата на възпаление и защити кръвоносната система и стените на кръвоносните съдове от по-нататъшно увреждане. С други думи, ако се натрупа в артериите ви твърде много холестерол, вашият проблем е високото ниво на възпаление, а не високото ниво на холестерол.

Без възпаление холестеролът не е опасен. Той е жизненоважен компонент на всяка клетъчна мембрана. Холестерина се явява като изходен материал, без който организмът не може да синтезира естроген, тестостерон, кортизон и други важни хормони.

Свикнали сме да мислим, че храната с високо съдържание на мазнини води до високи ниво на холестерола. В действителност количеството на холестерола, което влиза в нашето тяло чрез храната, играе незначетелна роля в създаването му в кръвта.

Само при пациенти със сърдечно–съдови заболявания може да бъде оправдано ограниченията с диета. Здравите хора е по-добре да се съсредоточат върху ограничаване на консумацията на трансмазнини, рафинирана захар и преработени храни, които са основната причина за възпаление. По този начин се провокира появата и развитието на артеросклероза и други свързани с нея заболявания.

Ключът за намаляване на рисковите фактори за сърдечно-съдови заболявания, включително и висок холестерол, е намаляване на възпалението. Ето защо, на първо място, трябва да бъдат изключени от хранителния режим храните, които причиняват и поддържат възпалението.

Към тях принадлежат:

- Пакетираните храни от всякакъв вид;

- Захарта;

- Рафинираните зърнени продукти;

- Преработените растителни масла;

- Традиционните млечни продукти;

- Ниското качество на продуктите от животински произход;

- Големите количества кофеин и алкохол.

А в галерията горе може да видите точно кои са полезните продукти за намаляване на холестерола.

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати