През изминалата 2016 година у нас сме пили повече бира, обяви Съюзът на пивоварите, цитиран от 24 часа. Според техните данни продажбите им са скочили с 2.5 процента на годишна база.
Според справката на Агенция Митници постъпленията от акциз за бира миналата година са били 81.3 милиона лева, което е увеличение с близо 5% в сравнение с приходите през 2105-та, когато са били 60 милиона лева.
През последните месеци най-малко са се продавали РЕТ бутилките, а при кеновете има увеличение с 13%. Стабилни остават новата на продажба на стъклените бутилки и на наливно пиво.
Повишил се е и износът на бира с 4%, а инвестициите от нови производители са скочили с близо 43 милиона лева. На пазара са се появили 7 нови продукта и над 30 нови опаковки и разфасовки.

По данни на НОИ за 2016 година икономическата стойност на отрасъл Производство на пиво и малц също се е покачила, като за годината са били наети нови 2400 човека.
През последните 2 години пазарът на бира в България се развива добре. Това е резултат от потреблението през летния сезон, обяви маркетинг директорът на Карлсберг България Бранимир Братанов.
Конкуренцията на българския пазар за бира винаги е била висока, а това е в полза на потребителите.

Към момента 14 компании у нас произвеждат крафт бира. Инересът на българите към пиво също расте, а това кара компаниите в България все по-често търсят разнообразие.
На пазара се развива и продажбата на сайдер, който само до преди няколко години не беше позната напика в страната. През 2017 година се очаква търсенето му да скочи още повече.