Яжте по половин авокадо на ден – не повече! Ето защо

1 от 4 Снимки
Авокадо

Половин авокадо е позволената дневна доза от полезния плод. Ако решите да не спазите тази разпоредба, застрашавате теглото си.

Авокадото се превърна в един от най-популярните плодове в последните години. Освен че е прекрасно допълнение към всяка салата, то е и основна съставка на така любимото ни Гуакамоле. Колкото и да е вкусно обаче, здравните експерти препоръчват да не прекаляваме. Причината е основателна.

Позволената доза е до половин авокадо на ден. Приемате ли по повече, това неминуемо ще се отрази и на теглото ни. В авокадото се съдържат огромни количества мазнини. В един плод се съдържат цели 22 грама или една трета от препоръчителния дневен прием мазнини. Калориите пък са между 250-280, което също не е малко.

Мазнините в авокадото са полезни. Освен това то е пълно с редица други полезни елементи като фибри и витамини. Прекаляването с тази така полезна храна обаче може да доведе до напълняване. Ето защо учените определиха допустимата дневна доза и това е по половин авокадо на ден. Макар и дозата да ви се струва постижима, когато решите да си правите салата, ще осъзнаете, че половин авокадо е твърде малко като количество.

Диповете, каквото е и гуакамолето, в повечето случаи съдържа повече от едно авокадо в себе си. Може да ви се струва немислимо да похапнете само половината от вкусния плод, защото другата неминуемо ще покафенее и ще се развали скоростно. Дори и така да е, добре е на първо място да мислите за здравето и теглото си.

Ако тренирате редовно и усилено, цяло авокадо няма да е проблем за организма ви. Ако обаче сте почитатели на лежерния живот, изпълнен с вкусотийки, то е добре да ограничите приема до едната половинка.

Причината е проста – все пак това няма да са единствените мазнини, които ща похапнете през този ден, а другата половинка ви гарантира, че ще надвишите дневния прием.

Ключът към здравето е балансът - не го забравяйте, дори да става въпрос за нещо толкова здравословно като авокадото.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати

Свързани рецепти