Зеленчуците, които са по-здравословни сготвени, отколкото сурови

Зеленчуците, които са по-здравословни сготвени, отколкото сурови

Въпреки че всички знаем, че зеленчуците са по-здравословни сурови, отколкото сготвени, и че сготвени те губят част от хранителната си стойност, има и изключения. Следните примери печелят преимущества, когато минат през топлинна обработка.

1. Тиква

Въпреки че никой не яде сурова тиква, тя все пак също е изключение. В нея има всякакви видове антиоксиданти като бета-каротин, които много по-лесно се абсорбират след загряването си.

2. Аспержи

Зеленчуците, които са по-здравословни сготвени, отколкото сурови

Суровите аспержи определено са вкусни, но готвенето им помага да се разрушат клетъчните стени, които затрудняват усвояването на витамините А, С и Е и фолати, съдържащи се в този зеленчук. Освен това термичната обработка прави антиоксидантите, по-специално ферулинова киселина, по-достъпни.

3. Домати

Зеленчуците, които са по-здравословни сготвени, отколкото сурови

Готвенето на доматите освобождава мощния антиоксидант ликопен. Високият прием на ликопен е свързан с по-нисък риск от рак и сърдечни пристъпи.

4. Моркови

Зеленчуците, които са по-здравословни сготвени, отколкото сурови

Проучванията показват, че сготвените моркови имат по-високи нива на бета-каротин. Тялото ни преобразува бета-каротина във витамин А, който играе важна роля за здравето на зрението, възпроизводството, костния растеж и регулирането на имунната система.

5. Гъби

Зеленчуците, които са по-здравословни сготвени, отколкото сурови

Гъбите като цяло са несмилаеми, ако не са сготвени, но загрявайки ги, докато ги приготвяте, вие освобождавате хранителните вещества, които съдържат, включително протеини, витамини от група В и минерали, както и съединения, които не се срещат в други храни.

6. Спанак

Зеленчуците, които са по-здравословни сготвени, отколкото сурови

В двубоя суров срещу сготвен спанак има равенство. Фолат, витамин С, ниацин, рибофлавин и калий са по-достъпни в суровия спанак, докато при сготвения се увеличават витамините А и Е, белтъчините, фибрите, цинка, тиамина, калцият и желязото, а важни каротеноиди като бета-каротин и лутеин се абсорбират по-лесно от организма.

Като най-добър вариант за нашето здраве в крайна сметка е консумирането на различни зеленчуци по различни начини. Това гарантира, че ще получавате идеалната комбинация от хранителни вещества, необходими за вашето здраве.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати