Кои брашна не съдържат глутен

1 от 4 Снимки

1. Брашно от бадеми


Бадемовото брашно е хубав заместител на масовите брашна. Прави се след смилане на сладки бадеми в мелничка. Дава добра структура на печивото. Характерно за него е високото му съдържание на протеини – 17% и 54% калций. Допълнителен плюс е наличието на витамини Е и В, както и много полезни минерали. Като недостатъци могат да се посочат високата цена и способността му да натоварва храносмилането, когато се погълне в големи количества. Препоръчително е да не приемате повече от 250 грама наведнъж.

Според последни изследвания опасността идваща от глутена, е все по-спорна и манията срещу него не бива да се подхранва допълнително. Все пак има хора, които действително имат непоносимост към този вид протеин, съдържащ се в ечемика, ръжта и овеса, и той може да е опасен за тях.

При тях е характерна появата на заболяване, наречено цикалия, което води до увреждане на стомашно-чревния тракт, понижен имунитет, храносмилателно разстройствo, болки в ставите и изтощение.

Точно за да се избегне сериозното заболяване, ви представяме в следващата галерия някои алтернативи на масово разпространените брашна, които не съдържат в себе си дори и милиграм глутен.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати